Négy autó karambolozott szerda reggel Budapest XIII. kerületében, a Váci úton, a baleset miatt torlódásra kell számítani – közölte Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel.
A Váci út kifelé vezető oldalán két, a centrum irányába egy sávot foglalnak el a balesetben érintett személygépkocsik.
Azt egyelőre nem tudni, vannak-e sérültek.
Amikor még lóvasút járt a Váci úton
Egy egészen részletes cikksorozat dolgozza fel azt az időszakot, amikor a Váci út közepén még nem gyorsulási verseny zajlott, hanem a tömegközlekedés kötött pályás variánsa csilingelt. Az 1800-as évek közepén indult meg a „társaskocsik, omnibuszok” forgalma Pest és Újpest személyszállítása okán. Ekkor még az is előfordult, hogy ha nem volt elég utas, az üzemeltetők megtagadták a járat indulását – nyilván ekkor születtek a legszebb angyalföldi-újpesti káromkodások. 1866-tól épül ki a lóvasút sine a Kálvin tér és az Újpest Városkapu között – ezek ma is az M3-as metró két megállói. 1890-ben egy vállalkozó majdnem gőzvasutat épít a vonalra (Zuglóból Újpestre), ebből lett végül a Lehel tér – Megyer között járó villamosvonal. A Nyugati térhez akkoriban a piaci verseny miatt nem engedte be az egyik közlekedési vállalat a másikat, de ezt a „hagyományt” piac nélkül is sikerült a városnak megtartani (a 14-es villamos máig a Lehet térig jár csak). 1896. január 12-től jár a mai 14-es és a korábbi 8-as elődjének számító villamos. Néhány hónapra rá a Váci úton is kész a vágány: a 3-as villamos útvonala is elkészül. Érdekesség, hogy 1914 novemberétől létezett egy 95 perc hosszú útvonalú viszonylat a Keleti és a Nyugati pályaudvar között. Érdemes még egy epizódot kiemelni a viszonylat történetében: 1974. november 7. előtt egy nappal (ugye, a politikai határidők) átadják az Árpád úti felüljárót két vágánnyal. De annyira kellett rohanni az átadással, hogy nem sikerült próbamenetet járni, így az ünnepélyes átadóra maradt a döbbenet: a nagy októberi „szocforr” legnagyobb dicsőségére a híd előtt a vezeték túl magasra került, a villamos nem érte fel, így nem jutott áramhoz… Egy másik kocsival tolták át… Aznap a villamosok vagy így, vagy lendületből tették meg ezt a szakaszt, éjszaka pedig indulhatott a hiba korrigálása. Végül a Váci úti villamost (is) a metróépítés és a buszok erőltetése végezte ki. Végül 1977 novemberében szűnik meg a 15-ös villamos, 1985 májusában pedig elmegy az utolsó 10-es villamos is.