Halálos baleset történt egy gyömrői vasúti átjáróban szerda reggel. A Mendei úton ütközött össze egy Szolnokról Budapest felé tartó vonat és egy kocsi, eddig ismeretlen körülmények között.
Az elsődleges adatok szerint egy férfi a helyszínen meghalt, egy nő pedig megsérült.
A rendőrség közlése szerint a helyszínelés idejére a vasúti átjárót teljes szélességében lezárták. Kerülni a környező utcákon keresztül tudnak az erre közlekedők. A baleset és a korlátozás a 31. számú főút forgalmát nem érinti.
A fénysorompó a legrosszabb?
Ahogy régen a vadnyugaton azt tartották, csak a halott indián a jó indián, a vasúti átjárókról is azt tartják, a legjobb az, ami nincs. A vonat és autó találkozási pontja egyre biztonságosabb, pedig autóból is egyre több és gyorsabb akad, és a vonatok átlagsebessége is nő. Kulcskérdés az autósok fizikai megállítása, a sorompó.
2005-ben a balesetek
• 47%-a biztosítás nélküli,
• 29%-a félsorompós,
• 21%-a fénysorompós,
• 3%-a sorompós útátjáróban történt.
A balesetek 98%-ában a közúti közlekedő volt a hibás.
A balesetek leggyakoribb okai:
• gyorshajtás,
• piros jelzés figyelmen kívül hagyása,
• a félsorompó kikerülése,
• megállás az útátjáróban (vezetési hiba vagy közlekedési dugó miatt
Érdekes, hogy a szakemberek a legveszélyesebbnek lélektanilag a fénysorompós átjárót tartják. A teljesen biztosítatlan átjáróknál a vezető magán érzi a kereszteződés felelősségét, ezért óvatosabb. A sorompót kikerülni már némi elszántságot követel, ám a fénysorompót negligálni és gázt adni csak egy rövid döntés kérdése.