Az Index birtokába került levelezésből rajzolódik ki egy igencsak bicskanyitogató történet. Eszerint Zs. Zsolt 2016. július 5-én méltányossági kérelemmel fordult a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-hez (NÚSZ), mert állítása szerint önhibáján kívül nem tudott matricát vásárolni, mielőtt felhajtott egy díjköteles útszakaszra, ugyanis nem működött a telefonja.
A portal felhívja a figyelmet: aki már próbált méltányossági kérelemmel fordulni pótdíj-ügyben bármelyik közlekedési társasághoz, pontosan tudja, hogy a pozitív elbírálás esélye gyakorlatilag nulla.
Igen ám, de Zs. Zsolt testvére
aki a kérelem megküldése utáni napon az Index birtokába került email tanúsága szerint azt kérte munkatársaitól, hogy
Kérem intézzétek a pótdíj elengedését.
Két nappal később Zs. Zsolt megkönnyebbülve sóhajthatott fel, amikor megkapta a pótdíj elengedéséről szóló levelet.
Az Index megkereste a NÚSZ-t, akik közölték, hogy valóban vannak olyan objektív körülmények, amik alapján elengedhetik a büntetést. Tájékoztatásuk szerint belső vizsgálatot indítottak a nehezményezett ügyben.
Tesó nélkül koppantak a mentők
A portál egy magán mentőszolgálat méltányossági ügyét mutatja be összehasonlításul. Ők 2016. június 21-én fordultak kérelemmel a szolgáltatóhoz, hasonló helyzetben, mint az osztályvezető testvére: matrica nélkül hajtottak fel a díjköteles szakaszra, de később megvették a matricát.
Kérelmük szerint súlyos beteget szállítottak, sem idejük, sem lehetőségük nem volt a matricavásárlásra, de még aznap beszerezték azt, de “sajnos csak pár órával később”, mikor a beteget átadták a kórháznak.
A mentőszolgálat egy hónap múlva kapott választ: a pótdíjat be kell fizetniük,
a megvásárolt e-matrica kizárólag a vásárlás időpontjától biztosít jogosult úthasználatot egy adott gépkocsinak.
A NÚSZ az Indexnek küldött levelében kiemelte: nem alkalmaznak kettős mércét.