Kasza Tibor a Facebook-oldala szerint énekes, műsorvezető és divatfotós. Neki köszönhetjük a méltán ismert és elismert
- Vallomás,
- Hullócsillag,
- Nem kell más és
- Elmondanám című slágereket.
Jó, nyilván senki sem elsősorban énekesként gondol Kasza Tibire.
Közel nyolcszázezer követője van, megkerülhetetlen. Csak hogy érzékeltessem, hogy ez mennyi, a 2010-es országgyűlési választásokon az LMP nem egész 384 ezer szavazattal került be a Parlamentbe.
Kasza egy Corvinusos előadáson mesélt arról, milyen a sikeres online marketing. Azt mondta, nem tudja megmondani, mi az a szög, mivel azonban reggeltől estig szögel, tud róla beszélni. (A szög itt a Facebook, ez egy hasonlat.)
Egy iránytű vagyok, mozgatom a tömeget, kezdte.
Amellett, hogy tényleg érdekelt, hogyan csinálja, egyetlen dolog miatt mentem el. Érdekelt, hogy miért lájkolja a saját posztjait. Rajta kívül még egy embert ismerek, aki így tesz, a szüleim 78 éves szomszédját, Rozika nénit. Ő tavaly karácsonyra megkapta a Facebookot ajándékba – így mondták neki, de ne aggódjatok, nem az övé, csak regisztrált rá –, és azt mondták neki, így tud lájkolni, azóta csinálja.
Kasza elárulta, miért az önlájk. Eleinte azért csinálta, mert hát ez is plusz egy interakció a posztok alatt, később, amikor ez már nem számított, mert annyi lájk érkezik egy-egy bejegyzésére, mint ahány állása Matolcsy barátnőjének van a jegybanknál, vagyis megszámlálhatatlan, azért lájkol, mert jelöli a saját hozzáállását az emotikonokkal (meglepődött, dühös, tetszik, szomorú, satöbbi).
Meg tetszik is, amit kiposztolok.
Érthető.
Kiderült az is, hogy átkattintás alapján keres a bejegyzések után, meg az is, hogy minimum három hónapra vállalja el egy-egy brand felfuttatását.
De az titok maradt, hogy a kormány- és Habony-közeli Ripost például mennyit fizet neki (töménytelen mennyiségben oszt meg onnan), csak annyit mondott, hogy
nem élek szarul ebből.
Itt döbbentem rá, hogy Kasza Tibi előadása arról, hogyan kell sikeresen facebookozni, nagyjából olyan, mintha Orbán Viktor beszélne arról, hogyan kell jól kormányozni.
Ahogy én csinálom.
És ennyi.
A követőihez fűződő viszonyáról is mesélt, a negatív kommenteket irtják, mert ahogy mondta, ez egy rajongói oldal, “nem akarjuk, hogy elszaródjon az oldal.” Illetve “őrült energiákat teszek abba, hogy egysíkúan fogalmazzak”, vallotta be.
*
Kasza Tibi elmondta, ő közösségi kommunikátor. Érdekes a siker és az ő kapcsolata. A gyros népszerű kaja a pesti éjszakában, mert nem nagyon van más. Kasza Tibi is népszerű (horribile dictu sikeres) figura a magyar Facebook-közösségben, mert nem nagyon van más.
Sokat gondolkodtam, belájkoljam-e az oldalát, de gyrost sem szoktam enni, ha nem muszáj.
A címben feltett titok a sikerhez pedig az, hogy
ezzel az egész Kasza-jelenséggel.
Ha utánam akarjátok csinálni, bele fog rohadni a kezetekben a telefon.
Kiemelt kép: Kasza Tibor, Facebook