Tudomány

Mit tud az aktuális Nissan Leaf modell?

Világszerte és Európában egyaránt a legnépszerűbb elektromos jármű a Nissan kisautója, megnéztük az nemzetközi kritikákat, vajon miért.

Bár az elektromos meghajtású személygépkocsikkal kapcsolatos hírekben több más gyártóról is folyamatosan hallunk, a piacot nem valamelyik csúcsmodellt forgalmazó gyártó vezeti, hanem egy kompakt kiépítésű változat, a Nissan Leaf. A népszerűséget ráadásul nem hasra ütve mondjuk, a statisztikák szerint ez a világ eddigi legnagyobb példányszámban eladott elektromos személyautója.

2010-ben mutatták be, és 2013-ban frissítették a most kapható változatra (mindemellett a hírek arról szólnak, hogy nemsokára újabb generáció érkezése is várható). Akár nagy, 30 kWh kapacitású akkumulátorral is rendelhetjük, ami gyári értékek szerint 250 kilométeres távot tud megtenni egy feltöltéssel. Ennél persze vannak egy töltés után tovább pörgő modellek a világban, de az ár-érték arányt nézve valóban szerethető helyre sikerült belőni a Leaf-et.

leaf2

A mérete tökéletesen megfelel a városi kisautók kváziszabványának, ami megint csak jó pont, hiszen az elektromos hajtás és a benzines modelleknél rövidebb hatótáv egyébként is erre a használatra teremtette ezt a kategóriát. Ráadásul a tesztek mind megegyeznek abban, hogy a Leaf akkor fogyaszt a legkevesebbet, amikor a sűrű, városi forgalomban használjuk, tehát ha tényleg arra kell valakinek egy autó, hogy lakóhelye környékén navigáljon a munka, az otthon és az egyéb napi teendők között, valóban kiváló – és akár rövid távon is megtérülő – választás ez a modell.

Az akku megnövelése mellett a fedélzeti elektronika is kapott egy kis ráncfelvarrást, a tesztelők minden esetben jól kezelhető, egyszerűen áttekinthető jelzőket használtak. A nagy érintőkijelzővel felszerelt rendszerben többek között térképpel segített infókat kapunk a legközelebbi elektromos töltőállomások távolságáról és pontos helyéről is. A Leaf-re egyébként is jellemző könnyed és dinamikus vezetési stílus a 21 kilóval nehezebb, nagyobb akkutól sem változnak, a kissé bolondos külső forma pedig épp csak annyira “csajos”, hogy azért egy megtermett férfiember is nyugodtan bele merjen ülni (főleg, ha szeretne kényelmesen vezetni és ugyanannyira fontos számára a pénztárcájának egészsége, mint a környezeté).

leaf_

A Nissan Leaf gyári adatok szerint 11,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, ami persze nem versenyautó-szint, de a városi közlekedésre több, mint elég, ahogy a 145 km/h hivatalos végsebesség is. A gazdaságosságról pedig elég annyi, hogy a mostanában kissé kiélezettebb versenyhelyzetben levő taxitársaságok közül is volt már, aki komolyan elkötelezte magát az elektromos autók, és ezen belül a Nissan Leaf mellett: a GreenLite 65 új modellel indult Magyarországon, és szakértőjük véleménye szerint napi átlag 70 kilométer futás mellett teljesen megéri az üzemeltetésük.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik