Élet-Stílus

Tömegmészárlással akartak eladni egy ruhát, nem volt jó ötlet

Visszájára sült el az amerikai Nordstrom áruházlánc kampánya, amely elvileg az emberi közönyre akarta felhívni a figyelmet. A cég egy olyan kapucnis pulóvert dobott piacra, aminek a hátoldalára nyomtatott fotó a nankingi mészárlás egy nem túl szívderítő jelenetét ábrázolja, adta hírül a shanghaiist.com.

A nankingi mészárlás a történelem egyik legnagyobb tömegmészárlása, mely 1937 decemberében kezdődött, és hat hétig tartott. Ezalatt japán katonák több százezer embert gyilkoltak le válogatott kegyetlenséggel az akkori kínai fővárosban.

Tény, hogy az ötlet megálmodójának bizarr asszociációi vannak, a terméket ugyanis “Boldogság” címke alatt reklámozták. A nem éppen boldog kommentek nem is maradtak el, mígnem

a termék akkora felháborodást keltett, hogy törölték a webáruház kínálatából.

Elsősorban a kínai netezők háborodtak fel, hiszen az ő történelmük egy szomorú epizódja került a ruhadarab hátára.

A kommentek között ilyeneket lehet olvasni:

“Ez rendkívül sértő a kínai közösségre nézve! Tudják egyáltalán, hogy mit árulnak?”

A Nordstromnak mióta van náci tervezője?

De olyanok is akadtak, akik egy teljes Nordstrom elleni bojkottra szólítottak fel.

Andrea Marcaccini, a pulóver tervezője Facebook-posztjában kért bocsánatot, azzal védekezve, hogy a háborúra és az emberi közönyre akarta felhívni a figyelmet, szándékosan felhasználva egy olyan történelmi eseményt, amely felett a nyugati világ gyakran szemet huny. A fotót és feliratát (Miért a közöny?) közelebbről megnézve értjük az üzenetet, na de akkor is. Talán egy kicsit erősre sikeredett a figyelemfelhívás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik