A népszavazás előtt nagyjából mindenhol hirdette a Fidesz, ahol csak lehetett, hogy mindenki menjen el a referendumra és ikszelje be a nemet. Annyit költöttek a kampányra, mint előtte soha senki, 8,6 milliárd forintot, a népszavazás mégis érvénytelen lett.
A Volánbuszok is hirdetési felületekké váltak, kíváncsiak voltunk, mennyiért. Közérdekű adatigényléssel fordultunk a cég felé.
Annyi kiderült a válaszukból, hogy társaságuk 2016. szeptember 16-án az ODEX Kft-vel kötött reklámlehetőségek reklámcélú hasznosítása tárgyú szerződés.
De az nem derül ki, hogy a kormány mennyiért hirdetett náluk, csak annyi, hogy a népszavazási kampányban a “reklámszerződés speciális árazással került megkötésre”, nem határoztak meg keretösszeget.
A reklámszerződések árazása nem nyilvános, részletei kiadása sérteni a Volánbusz Zrt. üzleti érdekeit, írták.
Ha az nem is derült ki, hogy a Volánbusznál mennyi pénzt költött el a kormány, az igen, hogy az úgynevezett utókampányra (amikor a népszavazás eredményével üzentek Brüsszelnek) mennyi ment el. Egymilliárd forint.