Bíróság elé állt szerdán egy villamosvezető, akinek a járműve elszabadulva csaknem 700 métert tett meg a forgalomban 2014 nyarán. A nőt vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolják. Az ügyet a Szegedi Járásbíróság tárgyalja.
A vádirat szerint a 48 éves villamosvezető 2014. augusztus 26-án reggel 7 órakor hajtott ki Szegeden a Pulcz utcai kocsiszínből egy Tatra típusú szerelvénnyel. A remízből kiállva a vezető a villamos menetkapcsolóját nullás állásba helyezte, az előírások ellenére azonban az irányváltó kapcsolót nem állította át, és az áramkört megszakító kulcsot sem vette magához. Leszállt, hogy a váltót kézzel átállítsa, közben azonban véletlenül egyes fokozatba tette a menetkapcsolót, így a villamos elindult. A vezető a jármű mellett futva próbálta kinyitni az időközben bezáródó ajtót, de nem sikerült neki, így a villamos kihajtott az utcára, ahol a nagy sebesség miatt letört az áramszedője. A jármű egy forgalmas csomóponton, piros jelzésnél áthaladva mintegy 700 métert tett meg, amíg egy peron mellett a Kossuth Lajos sugárúton megállt.
A nő nem tett vallomást a bíróság előtt. A Juhász Zsuzsanna bíró által ismertetett korábbi vallomásai szerint nem ez volt az első eset, amikor magától elindult egy villamos. A problémát a vezetők többször jelezték is, de a hibát az eset bekövetkeztéig nem javították ki. Később azonban visszaszereltek a hat ilyen szegedi villamosba egy biztonsági kapcsolót, egy pedált, amelyet folyamatosan nyomni kell ahhoz, hogy a jármű haladjon.
Egy tanúként meghallgatott baleseti helyszínelő azt mondta, 14 éves pályafutása alatt nem találkozott hasonló esettel. A korábbi forgalmi osztályvezető kifejtette, a baleset elvileg nem történhetett volna meg, mert a villamos rendelkezik “akaratlan elindulás elleni védelemmel”, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakemberei azonban rekonstruálni tudták a helyzetet, amelyet a járművezető figyelmetlensége mellett egy műszaki hiba tett lehetővé.
A per tanúk meghallgatásával folyatódik – írja az MTI.