Belföld

Csatlakozás után vége a használt autók “szürkeimportjának”

Az európai uniós csatlakozással hatályba lépő, a gépkocsikat terhelő regisztrációs díj miatt arra lehet számítani, hogy megszűnik a gépjárművek szürke importja - mondta Horváth Zoltán, a használt gépkocsik kereskedelemével foglalkozó Weltauto megbízott igazgatója.

Horváth Zoltán úgy vélekedett, a fogyasztási adó helyébe lépő, a hengerűrtartalom és a motor korszerűsége alapján meghatározott regisztrációs díj hatására a kisautók ára várhatóan kismértékben emelkedni, a nagyoké csökkenni fog.

A márkaigazgató pénteken Budapesten sajtótájékoztatót tartott abból az alkalomból, hogy a gépjárműimportőr Porsche Hungaria három évvel ezelőtt alapította meg használtautó-kereskedelemmel foglalkozó üzletágát, így a Weltauto lett a PoHu hetedik “márkája”.

A Weltauto programot azt követően indította el importőrén keresztül a Volkswagen konszern Magyarországon, hogy Ausztriában jól bevált a használtautó-értékesítés e formája. Ausztriában az eladott használt autók 80 százaléka a Weltauto-n keresztül talál új vevőre.

A Belügyminisztérium adatai szerint Magyarországon évente mintegy 500 ezer használt autó cserél gazdát. A Weltauto-programba ebből 18-30 ezer kerülhet be évente, becslések szerint ennyi felel meg a Porsche Hungaria által megszabott feltételeknek.

A Weltauto partnerek bármilyen márkájú, Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsit bevehetnek a programba, amely nem öregebb 6 évesnél és nem futott többet 120 ezer kilométernél. A Weltauto az értékesített autóhoz műszaki és mobilitásgaranciát, finanszírozási lehetőséget, biztosítást nyújt, esetenként régi autót beszámít.

Horváth Zoltán hangoztatta: a garancia nem drágítja az autók árát, ugyanakkor a vevő magasabb szintű szolgáltatást kap, mint az importőri háttérrel nem rendelkező kereskedőknél.

A Weltauto üzletág 2003-ban várhatóan mintegy 1.500 használt autót értékesít, az idén szeptember végéig 938 gépkocsi kelt el. Tavaly egész évben 936-ot adtak el, jövőre pedig 2.500-at terveznek. Horváth Zoltán elmondta: az eladások 30 százaléka már olymódon jön létre, hogy a vevő az interneten tájékozódik a Weltauto-kínálatról.

Országszerte 20 kereskedő vesz részt a Weltauto programban, közülük 8 Budapesten. A Porsche Hungaria a minőségi követelményeknek megfelelő kereskedőknek biztosítja a know-how-t, részt vállal az értékesítők képzésében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik