A hazánkban nem túl szép pályaívet befutott Uber világszerte él és virul, folyamatosan fejleszti a fuvarmegosztó szolgáltatásait, valamint a kapcsolódó területeket is, például náluk is nagy erőkkel folyik a munka az önvezető autókon. Azt pedig a Reuters információi alapján már biztosan tudjuk, hogy a korábban is megszellőztetett ételfutár szolgáltatást is turbó fokozatra kapcsolják: az UberEats a közeljövőben 22 országban indítaná el szolgáltatásait, amelyhez épp gőzerővel toborozzák a munkatársakat. Amszterdamban például már holnaptól lehet ételt rendelni Uberes kiszállítással.
Bár a “pizzafutár-piac” elsőre marginálisnak tűnhet, az elemzők szerint az ételszállítás komoly biznisz és további növekedés előtt áll. Valahol érthető a dolog, hiszen mind az irodában dolgozók felfokozott munkatempója, mind a home office-okban dolgozó távmunkások életstílusa olyan, hogy egyre kevésbé engedi meg az “egy óra ebédszünetem van, leugrom az étterembe” jellegű hozzáállást, az otthoni főzőcskéről nem is beszélve.
Ahogy pedig egyre több az ételrendelés, az emberek egy része sokkal jobban megbízik a nagyobb, ismertebb cégekben, akiket bármikor vissza lehet követni, és ahol célba ér minden reklamáció.
Ezt támasztja alá, hogy a tech-csomagrendelőből és online könyvesboltból mára az e-kereskedelem királyává kinövő Amazon szintén erősen mozgolódik az ételkiszállítás területén. Idén már 11 amerikai nagyvárosban indították be kajafutár szolgáltatásukat, és ebben a hónapban kezdték meg ezt a tevékenységüket Londonban is. Látható is, hogy élesedik a verseny: Londonban például már az Uber és az Amazon is futárkodik, ezért
Ezután már csak az a kérdés, hogy ha a taxisokat a tettlegességig és a törvényhozás befolyásolásáig dühítette egy új versenytárs (sőt, egy új üzleti típus) megjelenése, hogy reagálnak majd minderre az éttermek és a meglévő ételfutár-cégek? A Reuters szerint szintén elképzelhető, hogy nem lesz zökkenőmentes a friss szereplők beilleszkedése, és ők még nem is feltétlenül a magyar taxis példára gondoltak.