Bár már régóta Budapesten van az első metrószerelvény, amelyet az egyik kivitt roncsból varázsoltak újjá Oroszországban, csak kedden mutatták be a sajtónak. Utasok helyett homokzsákokkal terhelik a járművet a próbafutás alatt, de nem csak a festés az egyetlen szembetűnő különbség a régihez képest.
Bolla Tibor BKV-vezérigazgató azt mondta, a szerelvénnyel már az alagútban végeznek próbafutásokat, de ez a metróvonal üzemidején kívül történik. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által is felügyelt teszt során 15 ezer kilométert kell a szerelvénynek hibamentesen lefutnia, ezután kaphatja meg a típusengedélyt. Az orosz partner vállalása szerint erre jövő januárban kerülhet sor.
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy a kocsikat új, energiavisszatápláló meghajtó rendszerrel szerelik fel, így alacsonyabb lehet az üzemeltetési költség, és az alagút sem fog felmelegedni. Ez nem is baj, mert az utastérbe – a jelentős többletköltség miatt – nem került klímaberendezés.