A HP eddig is a nyomtatópiac legnagyobb szereplője volt, és bár akad egy csomó versenytárs, a világszerte eladott nyomtatók legtöbbje még mindig a hét betűs logót viseli magán. Persze az elmúlt nagyjából egy évtized arról szólt, hogy egyre kevesebb nyomtató fogyott, ami teljesen értelemszerű: az emberek ma már e-mailekben küldözgetik a dokumentumaikat, a cégek belső rendszerekben, fájlokban, adatkezelő szoftverekben tárolják az irományokat, és csak akkor nyomtatnak, ha az elkerülhetetlen.
Úgy tűnik azonban, hogy a HP még mindig lát potenciált az iparágban, ugyanis egy merész húzással bejelentette, hogy megvásárolja a Samsung teljes nyomtatási üzletágát egymilliárd (pontosabban 1,05 milliárd) dollárért. A Samsung így először egy különálló cégbe szervezi ki az eddigi divíziót minden alkalmazottal és egyéb tulajdonnal együtt, majd valamikor a jövő évben, az üzlet hivatalos lezárása után az egész a HP alá kerül a kapcsolódó szabadalmak jogainak kíséretében.
A gyártó úgy véli, a papír alapú iratkezelés visszaesése ellenére még mindig nagy lehetőségek vannak a nyomtatásban, valamint egy kapcsolódó tevékenységben, a másolásban is. A nagyrészt vállalati ügyfeleknek köszönhetően csak ez utóbbi ipart 55 milliárd dollárosra becsülik az elemzők, ezért a vérfrissítéssel együtt a HP teljesen megújítaná a multifunkciós portfólióját.
Eközben a Samsung a szakértők szerint a kijelzőket fejlesztő üzletágába öntené az eladásból származó egymilliárd dollárt. Mondjuk tény, hogy ez utóbbi kissé előremutatóbbnak tűnik, mint a nyomtatás, de ki tudja, hátha a HP tud valamit, amit mi még nem.