2,3 százalékkal, 272,9 millió euróra növelte kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményét (EBITDA) az Axel Springer médiakonszern 2016 első félévében – derül ki a vállalat honlapján most publikált adatokból.
Az Axel Springer 1585,3 millió euróra növelte teljes árbevételét. A társaságnál folytatódott a digitális területeinek megerősítése, így a cég teljes profitjának már 72 százaléka, a teljes reklámbevételének 85 százaléka származott online-ból. A digitális területekből származó árbevétel 11 százalékkal növekedett a félév során a megelőző év azonos időszakához képest.
A növekvő nyereséghez nagy mértékben járult hozzá az apróhirdetési (classified) üzletág, amely már a profit 17,2 százalékát adta. Az ebből származó bevételek 19,5 százalékkal ugrottak meg, és 424,7 millió eurót tettek ki. Az apróhirdetési területből származó nyereség 171,4 millió euró volt.
A cégnél a számos makrogazdasági és politikai kockázat ellenére optimistán tekintenek a következő időszakra, így a következő időszakra is fenntartották az egy részvényre eső profit-előrejelzésüket.
Akit a részletek is érdekelnek, itt megtalálja a teljes üzleti jelentést és a társaság vezérigazgatójának nyilatkozatát.