Mint korábban írtunk róla, kedd reggel 9 órakor kezdődő jerezi teszt előtt két új konstrukciót mutattak még be. Az idei Caterham-Renault CT03-ast Charles Pic és az újonc Guido van der Garde leplezte le, míg a Marussia-Cosworth csak a szintén újonc Max Chiltont tudta egyelőre az új MR02-es mellé állítani. Aztán jöhetett maga a teszt.
A körözés kilenc körül elkezdődött. Az előzetes tervekhez képest nem változott a mai napra autóba ültetett versenyzők listája. Nem sokkal 9 után Massa már 1:35.607, repesztett, de itt most nem az idő a lényeg..
Az év első leállása Buttoné és az új MP4-28-as McLarené és megállapíthajuk azt is, hogy az új Pirelli-jelölés szerint a kemény gumi már nem szürke, hanem narancsszínű.
A kezdéstől számított alig másfél óra múlva az addig a kocsival rendkívül elégedett Rosberg Mercedese füstölögni kezd, amit azonnal kiemelnek a pályáról. Eddig két hiba volt, mindkettő Mercedes-motorral és a füstből motorgondra lehet gyanakodni. Van még mit javítgatni rajtuk.
2013, jerezi teszt, a sorrend délben: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Rövid ebédszünetet és pihenőt követően Grosjean belehúzott, ő az első, aki 1:20 alatt ment – 1:19.796. Mindezt kemény gumin teszi.
Webber és Massa is próbálkozott javítani a köridőn, ám egyikőjüknek sem sikerült. Közben Jenson Button is visszatért a jerezi aszfaltcsíkra, Rosbergnek viszont ennyi volt mára.
Délután még mindig Grosjean ideje a legjobb, mögötte Di Resta és Ricciardo áll a képzeletbeli dobogón.
Max Chilton azután, hogy megfutotta leggyorsabb körét, leszaladt a pályáról, és összetörte a Marussia jobb elejét. Megsérült a felfüggesztés, az autót a garázsba szállították.
Véget ért az első tesztnap. Button a délelőtti hiba ellenére behozta az első helyre a McLarent.
2013, jerezi teszt, a végső sorrend | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|