Tech

A Facebook fizet a celebeknek az élőzésért

A Facebook nem várja meg, hogy az élő videózás lehetősége szájhagyomány útján terjedjen, inkább megveszi magának az ismertséget.

Sejthető volt, hogy a Facebook megpróbál mindent kifacsarni az élő videózás lehetőségéből, és bár technikailag még akadnak problémák a Facebook Live körül, alapvetően már látható, hogy mire képes a közösségi oldal videós szolgáltatása. Ám balga dolog lenne azt hinni, hogy Zuckerbergéknek ez elég.

A Facebook fogta magát, és 50 millió dollárnyi értékben vásárolt magának celebeket, akik majd szépen mindig nyomják az élőt, és ezzel elvileg még több felhasználót csábítanak a közösségi oldalra, hiszen aki valamilyen ismeretlen oknál fogva eddig nem regisztrált, majd a kedvencei miatt fog. Számszerűen egyébként 140 ismert embert és céget fogott magának ebből az összegből az oldal.

A WSJ táblázatában az látható, hogy hány millió dollárt kap egy-egy ember, cég, csapat, stb a Facebooktól az élő adásért. Forrás: The Wall Street Journal
A táblázatban az látható, hogy hány millió dollárt kap egy-egy ember, cég, csapat a Facebooktól az élő adásért. Forrás: The Wall Street Journal

Az 50 millióból futja olyan emberekre, mint Gordon Ramsay vagy Michael Phelps, akik a WSJ szerint 200 000 dollárt kaszálnak a Facebook Live-val, míg Kevin Hart 600 000 dolcsit ér a közösségi oldalnak. De ott van a Mashable is 0,7 millióval, vagy az Al Jazeera 0,9 millióval, ami ugyanannyi, mint amennyit a Real Madrid kap az élőzésért. A BuzzFeed viszont már 3,1 millió dolláros gázsival számol, míg a New York Times hármat, a CNN pedig 2,5-et tesz zsebre.

A fent sorolt összegek egyéves időtartamra vonatkoznak, ennyi idő alatt úgyis kiderül, hogy van-e értelme tolni a pénzt a hírességek és ismert cégek, csapatok élő adásaiba, amitől a Facebook nemcsak nézőket, de értelemszerűen reklámbevételeket is vár. Viszont vélhetőleg csak idő kérdése lehet, hogy előbb-utóbb feltűnjenek a facebookerek, mint ahogy kialakult a YouTube-erek jelensége is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik