Zsinórban három bajnoki cím után a negyedik vb-elsőségére pályázott a német pilóta és a Red Bull ebben az idényben. Erre minden lehetőségük meg is volt, hiszen ütőképes gépet raktak össze és a szabályok sem változtak olyan mértékben, hogy az hátrányukra váljon.
Az idei 19 versenyből 13-at Vettel nyert meg, így csont nélkül lett újra a Forma-1 ura. Fölényét jól jellemzi, hogy naptár második felében, tehát a 10., Magyar Nagydíj után zsinórban kilencszer végzett az élen.
Fotó: DPPI
Éppen ezért számunkra is unalmas lenne a sikereit felsorolni, ezért inkább lássuk azokat a hétvégéket, melyeken valamiért nem Vettel volt a legjobb.
Rögtön az idénynyitóval kezdünk, hiszen bár sokan megjósolták a Red Bullok fölényét, az osztrák istálló elszámolta magát, a gumikopás és a bokszkiállások miatt így csak a harmadik helyre futott be Vettel. Az élen Kimi Raikkönen zárt, így ekkor még sokan úgy vélték, komoly esélye van a vb-címre a finn pilótának.
Fotó: DPPI
Bár Malajziában a címvédőt intették le először, mégis meg kell említetünk ezt a futamot, hiszen a szezon egyik legnagyobb balhéja tört ki a Red Bullon belül: Vettel ugyanis a csapatutasítás ellenére komoly csatában megelőzte Mark Webbert, mindkét autó célba érését kockáztatva.
Az eset után a csapat vezetése is megrótta Vettelt, a német viszont elmondta, ha újra ilyen helyzetbe kerülne, akkor sem cselekedne másképp.
Kínában aztán csak negyedik lett, bár ehhez az is kellett, hogy az időmérőn a 9. rajtkockát szerezte meg. A futamot Fernando Alonso nyerte, csakúgy, mint a Spanyol Nagydíjat, ahol szintén negyedik lett a címvédő német.
Monacóban a két Mercedes meglepetésre a leggyorsabb volt a kvalifikáción. A legendás utcai pályán vasárnap Nico Rosberget intették le először, viszont legalább felállhatott a dobogóra Vettel, hiszen második lett. A Brit Nagydíjon aztán sokáig vezetett, de elszállt a Red Bullban a váltó, így az első helyről esett ki. Tegyük hozzá, legutóbb 2012. szeptember 9-én nem fejezte be a futamot: az Olasz Nagydíjon generátorhiba miatt állt ki a 47. körben, de mivel a versenytáv több mint 90 százalékát teljesítette, akkor a 22. helyen rangsorolták.
Fotó: MTI
Innentől kezdve viszont nem volt megállás, mindössze egy megingás fért bele részéről, hiszen a Német Nagydíj után a Hungaroringen még átengedett egy győzelmet Lewis Hamiltonnak, aztán zsinórban kilencszer ő állhatott a dobogó tetején.
Éppen ezért aki izgalomra vágyott, az inkább hátrafelé figyelt, vagyis a középmezőnyre, ott azért még el lehetett csípni egy-két komoly csatát.
Jövőre viszont közel sem lesz ennyire sima a helyzet, vagyis a szakértők ezt jósolják, hiszen lezárult egy korszak a száguldó cirkuszban. Ugyanis jövőre V8-as helyett V6-os turbómotorok hajtják majd az autókat, ami akár 20 százalékos teljesítménycsökkenéssel is járhat, emellett pedig elképesztő újítások mellett döntött a FIA, ezek pedig teljesen átírhatják az erőviszonyokat.
Az évadzárón például dupla pontot osztanak majd, így növelve az utolsó verseny tétjét, de a az eddigi nyolc motor helyett idén már csak ötöt használhatnak majd a pilóták, akik szabálytalanságaikért büntetőpontokat kapnak. Ha összegyűjtöttek 12-t, egy versenyre eltiltják őket.
A Nemzetközi Automobil-szövetség ezekkel a lépésekkel szeretné izgalmassá tenni a sorozatot. Tavasszal meglátjuk, sikerült-e nekik. Az viszont biztos, hogy idén Vettel négyszeres világbajnok lett, és jövőre is ő lesz a vb-cím elsőszámú favoritja.
Videó – Alonso parádés előzése
Videó – incidens a galammbal…
Videó – … és a tűzoltóautóval