Média

Szex helyett mobilreklám: áttörés a mobilreklámok piacán

Már a mobiljukon netet használó magyarok 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén mobilhirdetésekkel találkozni. Egy most publikált kutatás szerint a fogyasztók elfogadják a reklámokat, főleg ha azok hasznosak.

Az eNET piackutató cég és a Madhouse 2016 áprilisában végzett, most publikált online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők életének szerves részévé vált a mobiltelefon, amelytől nem szívesen válnának meg: kivétel nélkül mindenki használ közülük ilyen készüléket, és kétharmaduk még az édesség-evésről is kész lemondani egy hónapra, csak hogy megtarthassa a mobilját. Az okostelefont használók függése még meglepőbb: egyharmaduk inkább a szexet nélkülözné egy hónapra, semmint az okoskészülékét.

A mobilt nem csak egyre többen, hanem egyre szerteágazóbb módon is használjuk, így a netezők fele már mobiltelefonján látogat napi rendszerességgel közösségi oldalakat, illetve böngészik az interneten, 40 százalék pedig innen (is) informálódik. Mivel a mobiljukon netet használók száma már közel 3,7 millió fő, így a mobilhirdetések is egyre elterjedtebbé válnak, amikkel tömegeket lehet elérni idehaza.

Elfogadjuk a mobilreklámokat

A mobiltelefonjukon netet használó magyarok 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott rendszeresen mobilreklámokkal találkozni készülékén. A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni, rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok.

Jó hír a mobilhirdetőknek, hogy

a telefonjukon reklámokkal találkozók közül tízből hatan tisztában vannak vele, hogy a tartalomszolgáltatóknak ezek jelentik a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a hirdetéseket az oldalak/alkalmazások ingyenességéért cserébe.

Azok közül pedig, akik meg is szokták nézni a mobiljukon a reklámokat, 58 százalékkal már előfordult, hogy megtetszett neki egy termék, aminek a hirdetését a mobilján látta.

Nem a szórakoztatás a menő

Érdekes lehet, de a válaszadók számára egy jó mobilhirdetés legfontosabb kritériuma, hogy számukra értékes információt közvetítsen (62 százalék), ezt követi szorosan az igény, hogy egy reklám képes legyen bevonni a felhasználót, tehát hogy érdekes, kreatív vagy vicces legyen (57 százalék). A harmadik fontos szempont, hogy szolgáltatói engedélyt kérjen a megjelenítésre (56 százalék); továbbá a válaszadók több mint felének lényeges, hogy a reklám releváns, azaz az érdeklődési körének, böngészési előzményeinek megfelelő legyen (51 százalék). Meglepő, de mindössze 39 százalék tartotta fontosnak, hogy a mobilhirdetések passzoljanak az oldal/applikáció tartalmába, szerkezetébe, dizájnjába.

A jó mobilreklám kritériumai
A jó mobilreklám kritériumai

A kutatást megelőző három hétben látott mobilreklámokkal kapcsolatban egyébként a legtöbben az Adidas, Ikea, Renault, Samsung, Telekom, Tesco, illetve a Vodafone hirdetéseivel találkoztak mobiljukon.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik