Nagyot változnak jövőre az F1-es szabályok, a V6-os turbómotorok érkezését egy sor egyéb előírás is kíséri. Ezek közé tartozik, hogy az FIA maximalizálja a fogyasztást: az autók versenyenként maximum száz kiló üzemanyagot vihetnek magukkal, átfolyási megkötés pedig, hogy 100 kg/óránál semmilyen körülmények között nem égethetnek el több üzemanyagot. Ennek ellenőrzésére külön műszereket épít a motorokba a szövetség.
“A Ferrari szerint veszélyes ez az irány” – mondta Luca Marmorini, a Ferrari motorfejlesztési igazgatója. “Az jó, hogy az F1 is próbál takarékoskodni, de nem szeretnénk olyan sorozatot, ahol esetleg 50 százalékon kell végigaraszolni egy kört.”
Az új motorok fejlesztése is szigorú keretek között folyhat, az FIA csak megbízhatósági, illetve költségcsökkentési okokból végrehajtott változtatásokat engedélyez. Marmorini azzal számol, hogy évről évre kevesebbet kell piszkálni a motorokat. “Egy teljesen új motornál elengedhetetlen változtatni az elsőről a második évre fordulva.”
“A változtatások mennyisége aztán évről évre csökken majd, a harmadik-negyedik évre juthatunk el egy olyan helyzetig, amely most is jellemző.” Jövőre nyolc helyett csak öt motort lehet büntetlenül felhasználni egy szezonban, Marmorini szerint ez a megbízhatóság nagy tesztje lesz.
“Nehéz lesz problémák nélkül végigcsinálni egy szezont, főleg úgy, hogy egy motorral négy-ötezer kilométert kell megtenni, ami a jelenleginek majdnem a duplája. A turbó miatt a hőmérséklet kontrollálása kulcsfontosságú feladat lesz.”