A Brit Nagydíjon látott problémák – Hamilton, Massa, Vergne és Perez gumija is bal hátsó defektet kapott – után a versenyzők és a csapatok is komolyan fontolóra vették, hogy bojkottálják a hétvégén esedékes Német Nagydíjat. “Valóban fennáll a bojkott lehetősége, ugyanis jelen helyzetben egyetlen pilóta sincs százszázalékos biztonságban” – jelentette ki Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője.
Mindeközben az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azonnal válságmenedzselésbe, tűzoltásba kezdett. Bejelentette, hogy a Pirelli engedélyt kap két teljes értékű gumiteszt szervezésére.
“A Pirelli sokszor panaszkodott már a gumiproblémák miatt. Jelezték, hogy szeretnék kijavítani az abroncsokat, de a nyomorult, idióta korlátozások miatt nincs lehetőségük tesztelni. De beszéltem Jean Todttal (FIA-elnök) a hétvégén, azt mondta, akkor hadd teszteljenek!” – idézte a Press Association Sport Ecclestone-t.
“Szóval engedélyezte a Pirellinek, hogy két háromnapos tesztet tartsanak akármikor, amikor kedvük tartja, hogy a jövő évre, és az idei évre is dolgozhassanak, pontosan ez is fog történni.”
A kérdésre, hogy ezek szerint aktuális, 2013-as autóval tesztelhet-e a gyártó, így felelt: “Azt használnak, amit csak akarnak! Semmi korlátozás. Az égvilágon semmi, azt csinálnak, amit akarnak.”
Hogy a két alkalomba beleszámít-e a július 17-19-ére, Silverstone-ba ütemezett ifjoncteszt is, egyelőre nem tudni, mindenesetre hétfő estére Todt bejelentette, hogy a gumikrízis megoldására feloldják a korlátozást, és a csapatok az állandó versenyzőiket is bevethetik majd két hét múlva.
Silverstone-ban a brazil Felipe Massa Ferrarijának a kereke elég cudarul nézett ki
Fotó: AFP
“Az elsődleges célunk, hogy a Forma-1 biztonsága, márpedig úgy véljük, hogy a Silverstone-ban látott incidensek valódi kockázatot jelentenek. Épp ezért úgy döntöttünk, hogy az ifjoncteszten engedélyezzük a csapatok által szabadon választott látott pilóták bevetését a gumifejlesztési munka elősegítésére. Úgy gondolom, hogy a helyszín tökéletes, hiszen a problémák is ott jelentkeztek” – mondta a francia.
Az FIA emellett célul tűzte ki a gumimódosításokat eddig akadályozó, az összes csapat egyetértését kívánó rendszer megváltoztatását.