Mobil

A legtöbb Facebook videót hang nélkül nézik

Úgy tűnik, csak az esetek 15 százalékában szeretjük a hangot a Facebook videók alatt.

A Facebook igen komoly mozgóképes forgalmat mondhat magáénak, hiszen nagyjából nyolcmilliárd videót tekintenek meg a felhasználók naponta, ám van egy érdekes jelenség, miszerint a legtöbbet hang nélkül vizslatják. Ez egyébként telefonokon valahol érthető is, hiszen nem mindenki dug az agyába fülhallgatót, és egy tömött buszon, vagy éppen az osztályteremben nincs más választás, mint csendben nézelődni.

A számok nyelvén mindez azt jelenti, hogy a Facebook videók 85 százalékát a felhasználók némán nézik, ami nem azt jelenti, hogy ők nem beszélnek közben, hanem azt, hogy nem adják rá a hangot a mozgóképes anyagra. Ez összevág azzal a felméréssel, amit a Mic nevű oldal készített, míg a PopSugar szerint 50-80 százalék közt van a hangtalanul megtekintett anyagok aránya. Ez többek közt annak is köszönhető, hogy elég sok olyan videó van, melyen a szöveget feliratozzák, és mivel sokan jobban értik az angolt az olvasott szövegből, így hajlamosak úgy gondolni, hogy nincs is szükség a hangra.

facebook video

Gretchen Tibbits (Little Things) szerint a Facebook videók esetében az első három másodpercben eldől, hogy a felhasználó megnézi-e azt, vagy sem, és akinél fontos a megtekintések száma, annál külön kihívás, hogy ez az első három másodperc még hang nélkül is képes legyen megragadni a figyelmet. Éppen ezért valami brutális vizuális tartalmat kell előre tenni, ami megragadja a figyelmet, és az sem árt, ha mellé tol a készítő valamilyen feliratot, bár a siker így sem garantált.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik