Tech

A Google képkeresőjébe is reklámok költöznek

Azok a fránya hirdetések mindenhová beszivárognak, de azért ne tessék bosszankodni, ez az ára annak, hogy ingyen guglizhatunk rá bármire.

Mivel a hirdetésekből jelentős bevétel csorog be a Google kasszájába, nem csoda, hogy a vállalat szép lassan mindenféle szolgáltatásába beépíti a különféle reklámokat. A Google keresőjének mindenki által ismert, szöveges változatában már egy ideje megszokhattuk, hogy nem csak a valóban minket érdeklő oldalak jelennek meg, hanem szponzorált találatok is, mostantól azonban a képkeresés találati listájában is számíthatunk hasonlókra.

Persze nem kell attól tartani, hogy egy ártatlan “cuki kismacska” keresésre hirtelen potencianövelők jelennek meg a cicás képek között, a szolgáltatás a keresett kifejezéseknek megfelelően igyekszik reklámokat mutatni. Ha például a “kanapé” szóra keresünk, nem csak egy adag csinos kanapé fotója jelenik meg, hanem kanapéval kapcsolatos hirdetések is, akár olyan szinten, hogy közvetlen eladási ajánlatokat is láthatunk a kiemelt sorban.

Az előzetes képek alapján az is látható, hogy a vásárlást megkönnyítő finomítási lehetőségek is megjelenhetnek a találatok tetején, a “nyaklánc” szóra keresve máris felajánl például színeket, vagy épp márkákat.

A funkciót először csak mobilon teszteli a vállalat, és később érkezik majd a PC-s, böngészős keresőbe. A cél a Google e-kereskedelmi megoldásokért felelős alelnöke szerint pont az, hogy a felhasználók számára lerövidítsék az áruk megtalálása és a megvásárlásuk közötti időt és lépéseket. Na jó, meg valószínűleg az is motiválta őket, hogy így ismét be lehet szedni néhány dollárt azoktól a hirdetőktől, akik szeretnének kiemelt helyen szerepelni egy-egy keresőkifejezésnél.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik