Mint ismeretes, Kimi Räikkönen, a Forma-1 2007-es világbajnoka jövőre visszatér korábbi vb-címének színhelyére, a Ferrarihoz, és a 2005-ben és 2006-ban vb-címet nyert Fernando Alonso csapattársa lesz az olasz istállónál. A Ferrari lépését sokan üdvözölték, azonban voltak, akik valamelyest értetlenkedtek. A maranellói csapatnál ugyanis legutoljára 1953-ban fordult elő, hogy egyszerre két világbajnokkal vágjanak neki a pontvadászatnak, ami valljuk be, nem ma volt.
A legutóbbi években pedig, ha a versenyzőikről volt szó, főleg azzal tűntek ki, hogy nem tagadták, csapatsorrendet állítottak fel közöttük. Michael Schumacher éveiben a német volt a kedvezményezett, 2010 óta Alonso, 2007 és 2009 között, Räikkönen és Massa éveiben pedig az, aki a világbajnokság előrehaladtával előnyösebb helyzetben szerepelt. A jövő évtől azonban valószínűleg minden más lesz.
2009 után ül be ismét a Ferrariba
Fotó: AFP
A Ferrari ugyanis két, győzelemre éhes és extramotivált pilótával kezdi el a 2014-es szezont. Alonso azért, mert az utóbbi négy évben (vélhetően) háromszor is lemaradt a vb-címről, Räikkönen pedig azért, mert már nagyon várja, hogy visszatérhessen korábbi világbajnoki címe helyszínére. Sokan beszéltek már arról, hogy hátrány lehet két ilyen versenyző egy csapatban szerepeltetése, azonban – mivel nagyjából egyforma képességűek – nagyszerűen tudnák egymást motiválni a jobb eredmények elérésében.
Mennyiben tudná segíteni ez a duó a Ferrarit az egyik legnagyobb cél, a konstruktőri vb-cím elnyerésében? Ha lesz egy jó autójuk, vélhetően jobban, mint idén Felipe Massával, ráadásul a Red Bull is egy új versenyzővel vág neki a küzdelmeknek, Daniel Ricciardónak viszont még nincs tapasztalata nagycsapatnál, hiszen ő még csak a “kis Red Bull-ban”, azaz a Toro Rosso együttesében rótta a köröket.
Ehhez hozzá kell még venni azt is, hogy 2014-től jönnek a turbómotorok, amelyek alaposan megkavarhatják az erőviszonyokat: többek között Lewis Hamilton Mercedeshez való átigazolásának is ez volt az egyik kiváltó oka.
2014-ben Alonso és Räikkönen versenyez majd ebben a két Ferrariban
Fotó: AFP
A pilótakeringő utolsó nagy kérdése, hogy vajon ki lesz Räikkönen utódja a Lotusnál? Nem kérdés, hogy sokan szeretnének az enstone-i egyesület autójába ülni, erre pedig a jelenleg a Saubernél versenyző Nico Hülkenberg tűnik a legesélyesebbnek. Akármi is történik még fél éven belül, nagyon sokan – főleg a 2013-as események tudatában, hogy valószínűleg ismét Sebastian Vettel lesz a világbajnok – várják már a 2014-es szezon kezdetét…
Ha megnézzük ezeket a statisztikákat, láthatjuk, hogy a spanyol valamivel eredményesebb pilótának számít a finnél, ráadásul neki olyan öt éve is volt, amikor az utolsó futamon is harcban volt a világbajnoki címért (2005; 2006; 2007; 2010; 2012), míg Räikkönennek csak kettő (2003; 2007). Viszont azt is számításba kell vennünk, hogy a finn kihagyott két évet 2010-ben és 2011-ben, amikor nem tudta gyarapítani az eredménylistáját.