Kilépett a washingtoni székhelyű Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióból (IACC) a Gucci divatház, mert a szervezet – a Gucci szerint pont a hamis termékek eladásából profitáló – Alibaba internetes kereskedelmi portált felvette.
A Gucci neve szombaton már nem szerepelt az IACC-tagok között.
Az IACC áprilisban hagyta jóvá a kínai Alibaba óriáscég felvételét, röviddel azután pedig a Micheal Kors divatcég ki is lépett. Ez utóbbi az Alibabát „a legveszélyesebb és legkártékonyabb ellenfelünknek” nevezte.
A Gucci, és más Kering Group márkák, mint a Balenciaga, beperelték a New York-i szövetségi bíróságon a kínai e-kereskedelmi vállalatot, amelyet azzal vádolnak, hogy szándékosan ösztönzi a hamis termékek kereskedelmét, amelyből nem csekély nyereségre tesz szert.
Az Alibaba a szervezeti tagságról azt közölte: a jövőben hatékonyabban tud együttdolgozni a márkacégekkel, hogy érvényesítse a szellemi tulajdonjogokat. Az IACC-nek több mint 250 tagja van, köztük például az Apple, az Adidas, a Chanel, vagy éppen a 21st Century Fox.
Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.