150 pótlóbuszt kell vásárolnia a BKV-nak a 3-as metró felújítása miatt, a 13 milliárdos beszerzésre két pályázatot írtak ki. Ennek értelmében 75 buszt a lengyel Solaristól, 75-öt a magyar Mabitól vennének.
Az Index ugyanakkor azt írja: előterjesztés született a fővárosi közgyűlésben arról, hogy a magyar buszok helyett is lengyelt vegyenek. Míg ugyanis a Solarisok darabonként 277 ezer euróba kerülnek, a magyar Modulo buszok 278 800-ba, és azoknál még a végszerelést is a BKV-nak kellene elvégeznie, ami további tízezer eurós kiadást jelent.
Az előterjesztés ugyanakkor lekerült a legutóbbi közgyűlés napirendjéről. Tarlós István főpolgármester azt mondta: azért vetette le, mert „nem akart felesleges vitákat”. Azt is mondta: ő a legolcsóbb, legbiztonságosabb megoldást támogatja, és bár egyetért azzal a kormányzati szándékkal, hogy a hazai buszgyártást részesítsék előnyben, a Mabi-Bus ajánlatát „nagyon kalandosnak” tartja.
Május 11-ig meg kell születnie a közgyűlési döntésnek – mondta Tarlós, hozzátéve, hogy a héten még tartanak egy utolsó szakmai egyeztetést a kérdésről. Azt a verziót kizárták, hogy külső vállalkozóra bízzák a buszpótlást, mert novemberre meg kell lenniük a járműveknek, és meg akarják óvni a munkahelyeket a BKV-nál.
A lap szerint egyébként a Mabi-Bus jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkezik, és van egy erős lobbicsoport, ami mindenképp szeretné a magyar gyártót versenyben tartani.