A GVH azt vizsgálta, hogy a vállalkozások megalapozottan népszerűsítették-e a hajhullásra megoldást kínáló Head and Shoulders Anti-Hairfall termékek hajhullást csökkentő hatásait reklámjaikban.
A GVH a vállalkozások vállalásai alapján kötelezettségként írta elő, hogy a vállalkozások
2016. október 1-ig kivezetik a Head and Shoulders Anti-Hairfall termékcsaládot a magyarországi piacról, úgy, hogy a termékcsalád helyett más elnevezésű (a hajhullásra nevében nem utaló) termékcsaládot fognak bevezetni. (A vállalás szerint az új termékcsaládnak sem az elnevezése, sem a reklámjai nem fognak általánosságban utalni a hajhullásra: a termékek kommunikációjában a vállalkozások a hajtöredezés elleni védelemre helyezik a hangsúlyt.)
A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával, e mellett a GVH az alábbi körülményeket értékelte:
- a vállalkozások önként hagytak fel a vizsgált kommunikációs gyakorlattal, és így valószínűsíthetően csökken az észlelt probléma ismétlődésének kockázata is;
- a vállalkozások ugyan már az eljárás versenytanácsi szakában, de még az előzetes álláspont kézhezvétele előtt nyújtották be vállalásaikat;
- a kötelezettségvállalás túlmutat a konkrét ügyön, így útmutatásul szolgálhat a versenytársak számára kommunikációs tevékenységük alakításakor;
- a kötelezettségek megfelelnek az ellenőrizhetőség követelményének.
Egy kötelezettségvállalási nyilatkozat elbírálásakor a GVH elsődleges célja a közérdek hatékony védelmének biztosítása. Kötelezettségvállalással hatékonyabban érhető el, hogy a vállalkozás összhangba hozza magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, és a döntés egyúttal iránymutatást ad más piaci szereplők számára. A GVH a döntés meghozatalakor értékeli a kötelezettségvállalás elfogadása mellett és ellen szóló körülményeket, figyelemmel az érintett piac sajátosságaira.
A GVH egyébiránt megszüntette az eljárást a Head & Shoulders termékcsalád népszerűsítése során alkalmazott
- „akár 100%-ig korpamentes haj” szlogen
és a
- „No.1. Világszerte*, * a P&G számítása, a Nielsen […] közötti időszakra vonatkozó eladási adatai alapján”
állítás vonatkozásában.