2010-ben a McLaren állt elő egy új aerodinamikai újítással, az úgynevezett F-csatornával, amely a 2011-ben használt DRS-hez hasonlóan a hátsó szárny és így a hátsó tengely tehermentesítésével csökkentette a leszorítóerőt és növelte az autó végsebességét az egyenesekben.
A megoldást az év folyamán gyakorlatilag mindenki lemásolta, de 2010 végével be is tiltották, helyette vezették be a már említett DRS-t. A német Auto Motor und Sport most arról ír, hogy a Mercedes GP 2012-es járgányán új formában térhet vissza az F-csatorna.
A lap szerint a hátsó helyett az első szárnyon alkalmazott megoldást a csapat már a két héttel ezelőtti Japán Nagydíj pénteki szabadedzésén is tesztelte. Az új F-csatorna az orrkúpon beáramló levegőt vezeti a tartóelemeken keresztül a szárny hátsó részére, így elvileg “tisztább” áramlat juthat az autó padlólemezére, növelve a leszorítóerőt.
A 2010-es F-csatornával ellentétben az új mercedeses variánst nem a pilóták irányítják és mozgó elemet sem tartalmaz, így elvileg nem ütközik szabályba a használata. Az Auto Motor und Sport a McLaren-főnök, Martin Whitmarshot is idézte, aki tud a Mercedes újításáról és úgy látja, ezzel előnyben is vannak Brackleyben.
“Ha most kezdünk neki a fejlesztésének, már akkor is késő” – mondta, elismerve azonban, a csapatok minden bizonnyal ennek ellenére is elkezdenek majd kísérletezni a saját verzióikkal.