A Morgan Stanley elemzése szerint a belső határellenőrzés visszaállításának hazánk lenne a legnagyobb kárvallottja. A korábban a Portfolio.hu által is ismertetett tanulmány szerzői arra jutottak, hogy a legsúlyosabb gazdasági következmény az Európán belüli kereskedelem visszaesése lenne. Ennek mértéke akár a 10-20 százalékot is elérheti. A bankház szimulációja szerint amennyiben a hosszabb fuvarozási idő és a nagyobb adminisztrációs terhek miatt a szállítmányozási költségek 5 százalékkal emelkednének, az 0,2 százalékos kárt okozna az unió gazdaságának.
Romlana például a feldolgozóipar jövedelmezősége, ami a járműszektortól egyre inkább függő Magyarország számára különösen fenyegető. De a kedvezőtlen hatások természetesen más ágazatokat is érintenének, például a turizmust, amely szintén egyre fontosabb idehaza. Az pedig evidens, hogy nehezülne az országok között napi szinten ingázók élete, ami nálunk elsősorban a Nyugat-Dunántúlon okozna problémát. De például az esztergomi Suzuki-gyárban továbbra is nagy számban dolgoznak felvidéki magyarok, az ő munkába járásuk is kényelmetlenebbé válna.
A teljes cikket a Figyelő 15. számában olvashatja el.