Mobil

Vagyonokat fizetett, hogy bajnok lehessen

Kell egyfajta megszállottság ahhoz, hogy valaki egy igazán jól felszerelt, új autó árát tolja bele egy mobilos játékba.

A free-to-play (F2P) játékok lényege, hogy ingyenesen is élvezhetőek, de ahhoz, hogy valaki hosszabb távon eredményes tudjon lenni, és ehhez ne kelljen egy fél életet beleölnie a dologba, jobban teszi, ha fizet, és bár alapvetően mikrotranzakcióról beszélünk, komoly összegeket bele lehet ölni játszadozásba. Tehát a F2P játékok olyanok, hogy bár tehetség is kell hozzá, azért az anyagiak elég sokáig tudják pótolni a megfelelő reflexek és a gyors gondolkodás hiányát.

Viszont bármennyire is jobban lehet boldogulni akkor, ha valaki pénzt szán a játékbeli fejlődésre, az ilyesmikre általában pár ezer forintnyi összeget szokott szánni egy átlagos játékos. Az tehát nem túl gyakori, hogy a 3,3 millió forintnak megfelelő 12 000 dollárt költsön egyetlen játékban: márpedig egy bizonyos Chief Pat nevű játékos pontosan ezt tette a Clash Royale című stratégiai-várvédős játékban, ám ez még nem minden, emellett ugyanis 18 000 dollárt (5 000 000 forint) költött a Clash of Clans nevű birodalomépítős játékra is. Mindez tehát azt jelenti, hogy a srác nem kevesebb, mint 8,3 millió forintnyi dollárt tolt bele a játékokba azért, hogy minél jobban fejlődhessen, ami egy igencsak felcifrázott, új családi autó árának felel meg hazai viszonylatban.

clash of clans

Chief Pat azonban azt mondja, egyetlen centet sem bánt meg, amit a játékba ölt, mert neki a YouTube a munkája és így üzleti jellegű kiadásnak tekinti az egészet, mivel a feliratkozóinak a legjobbat szeretné nyújtani. A “YouTube a munkája” dolog alatt esetében azt – a mostanság szinte már érthetetlenül népszerű – tevékenységet kell érteni, hogy ő játszik az előbb említett két játékkal, mások pedig nézik, és rajonganak érte. Nem újdonság a jelenség, idehaza is több YouTuber van, akiket több százezren bámulnak, és jelenleg ott tart ez a trend, hogy tulajdonképpen már akkor is hoznák a szokásos megtekintéseiket, ha semmi mást nem csinálnának, csak néma csendben ülnének percekig.

Chief Pat a YouTube-os játszadozásaiból mostanra közel 1,8 millió feliratkozót szedett össze, ami azt jelenti, hogy már egészen szép summát tud összeszedni a dologból, de az elköltött bő nyolcmillió forintnyi dollár azért így is rengeteg. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a pénzéért mégiscsak bajnok lett a srác, szóval ha neki ez volt a célja, és így érte el, akkor lelke rajta.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik