Mint ismert, az Ausztrál Nagydíjon az Aktív Hátsószárny (Drag Reduction System, röviden DRS) nem győzött meg sokakat arról, hogy beváltja a hozzá fűzött reményeket, eredetileg azért vezették be a Forma-1 küzdelmeibe, hogy a pályák egy kijelölt pontján könnyebb legyen az előzés – jobbára nem volt az.
A csapatok háza táján többen is azzal a magyarázattal álltak elő, hogy Melbourne-ben túl rövid volt az erre kijelölt szakasz, Sepangban azonban már más lesz a helyzet, mivel hosszabb a célegyenes – ugyanakkor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még nem nyilatkozott arról, hogy az etap elején, végén, esetleg teljes egészén használható-e majd a technológia.
Felipe Massa, a Ferrari brazil pilótája is azoknak ad igazat, akik szerint a DRS-t majd sokkalta jobban ki lehet használni Malajziában, ugyanakkor reméli, hogy a mozgatható hátsószárnyat nem lehet bevetni a célegyenes teljes hossza alatt, mert akkor már túlságosan megkönnyítenék a versenyzők dolgát. Massa arra is figyelmeztetett, hogy nem szabad messzemenő következtetéseket levonni az idénynyitóból, ugyanis az ausztrál és a malajziai pálya más kávéház, így teljesen eltérő futamot vár.