A legutóbbi, Kínai Nagydíj nyitotta fel a Red Bull Racing Team csapatvezetőjének szemét, ugyanis az a Mark Webber, aki az időmérőn csak a 18. rajtkockát szerezte meg, a verseny végén felállhatott a dobogó legalsó fokára és ha még tart pár kör erejéig a verseny, a végső győzelem is meglehetett volna.
Horner ezt azoknak a friss gumiknak tudta be, amiket az ausztrál nem használt el a Q2 és a Q3 alatt.
„Ez a verseny átértékelte a kvalifikáció megítélését, sokkal könnyebben lehet előzni a friss abroncsokkal, így elgondolkodtató, hogy megéri-e mindent feláldozni az első rajtkockáért. A stratégáink már azon dolgoznak, hogy a lehető legjobb megoldást kitalálják” – mondta Horner a Sunday Timesnak.
Minden pilóta három-három garnitúrával rendelkezik a lágy és a kemény keverékű gumikból, ezeket rendre be is vetik az időmérőn, ám a Pirelli idén alkalmazott tervezett abroncsai a megszokottnál hamarabb rongálódnak.
Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy Sebastian Vettel a Red Bull korábbi taktikájával csak a végén csúszott le a második helyre, a világbajnoki ponttáblázaton pedig továbbra is magabiztosan vezet, ugyanis ez volt a szezon első futama, amelyen nem őt intette le elsőként a kockás zászló.