Kiugróan magas volt a februári forgalom az ingatlanpiacon – írta a Duna House elemzése.
Az idei első hónap még szinte a tavalyival azonos értéket mutatta, a második azonban több mint 10%-kal erősebb forgalmat hozott az egy évvel ezelőttihez képest. Bár az idei hónapban több volt a munkanap is, ez az adat így is kiugró.
A magas forgalom hátterében nemcsak a megnövekedett kereslet, hanem az ugyancsak megnövekedett kínálat áll, amelyet egyrészt a forintosítást követő eladási hullám, másrészt a CSOK miatt új lakásba vágyók értékesítési kedve erősített. Összességében az idei első két hónap egyelőre 5% többletet mutat a tavalyihoz képest, de a valódi piaci folyamatok hatásai majd a következő hónapokban mutatkozhatnak meg.
Februárban a paneleket az ország keleti felében 145-, nyugaton 175 ezer Ft/m2 áron vásárolták. Ugyanezt a típust Pesten 276, Budán 315 ezerért vették. A téglaépítésű lakásért vidéken 197 ezer Ft-ot adtak a vásárlók, Pesten 336 ezret, Budán 448-at, a Belvárosban pedig 553 ezer Forintot négyzetméterenként. Az utóbbi lokációban az átlagos vásárlási érték közel 34 millió Ft volt és alig több, mint 2 hónap alatt keltek el átlagban a lakások.
A népszerűségi rangsor tetején továbbra is a XIII. kerület áll, amely a Budapesten vásárolni szándékozók 18%-át érdekli, mint szóba jöhető célpont. Nem sokkal maradnak el a XIV. és Budán a XI. kerületek sem. A belvárosban a VI. és VII. kerületek szintén népszerűek, a potenciális vevők 15%-a ezt a két lokációt is megjelöli.
Februárban a paneleket az ország keleti felében 145-, nyugaton 175 ezer Ft/m2 áron vásárolták. Ugyanezt a típust Pesten 276, Budán 315 ezerért vették. A téglaépítésű lakásért vidéken 197 ezer Ft-ot adtak a vásárlók, Pesten 336 ezret, Budán 448-at, a Belvárosban pedig 553 ezer Forintot négyzetméterenként. Az utóbbi lokációban az átlagos vásárlási érték közel 34 millió Ft volt és alig több, mint 2 hónap alatt keltek el átlagban a lakások.
A népszerűségi rangsor tetején továbbra is a XIII. kerület áll, amely a Budapesten vásárolni szándékozók 18%-át érdekli, mint szóba jöhető célpont. Nem sokkal maradnak el a XIV. és Budán a XI. kerületek sem. A belvárosban a VI. és VII. kerületek szintén népszerűek, a potenciális vevők 15%-a ezt a két lokációt is megjelöli.