Gazdaság

Szárnyal a LEGO – fenntarthatóbb műanyagot fejlesztenek ki

A LEGO Csoport bejelentése szerint 2015-ben folytatta globális terjeszkedését, mi azt jelenti, hogy a világ minden táján sikerült eljutnia a gyerekekhez – áll a vállalat közleményében. Ebben jelentős szerepet játszottak az innovatív termékek, valamint alapvető termékcsaládjaik iránti tartósan magas érdeklődés.

2015 fantasztikus év volt vállalatunk számára, amely mindig is arra törekedett, hogy játékon keresztül inspirálja és fejlessze a gyerekeket.  Becsléseink szerint idén világszerte körülbelül 100 millió gyerek tapasztalhatta meg a játékélményt – akár valamelyik nagyszerű termék révén, akár az iskolai anyagokon keresztül, akár a világszerte megvalósított közösségi rendezvényeknek vagy az ajándékként felajánlott termékeknek köszönhetően – magyarázza a csoport elnök-vezérigazgatója, Jørgen Vig Knudstorp.

A 2015-ös év legjelentősebb eredményeit is csokorba szedték:

  • A bevétel-növekedés (leszámítva a valutaárfolyam-változások hatását) helyi valutában 19 százalék volt az előző év hasonló időszakához képest.
  • A bevétel dán koronában számolva 25 százalékkal, azaz 35,8 milliárd DKK-ra nőtt, szemben a 2014-es 28,6 milliárd DKK értékkel.
  • Az üzleti eredmény tavaly 12,2 milliárd DKK-ra nőtt, szemben a 2014-as 9,7 milliárd DKK értékkel – ez 26 százalékos növekedésnek felel meg.
  • A nettó nyereség 9,2 milliárd DKK volt; összehasonlítva a 2014-es 7,0 milliárd DKK értékkel – ez 31 százalékos növekedést jelent.
  • A sérülési ráta a 2014-es millió munkaóránkénti 1,7-hez képest 1,4-re csökkent.
  • A gyártóüzemekből származó hulladék több mint 90 százalékát újrahasznosítottuk.
  • A csoportnál dolgozó alkalmazottak száma 14 762-ről (2014. év végi adat) 2015 végére 17 294-re nőtt.

A csoport ügyvezető alelnöke és pénzügyi vezérigazgatója, John Goodwin, így kommentálta a pénzügyi eredményeket:

Egy évtizede minden évben jelentős növekedést érünk el az értékesítések terén, ezért különösen nagy öröm számunkra, hogy a tavalyi év ismét két számjegyű pozitív elmozdulást hozott. Büszke vagyok rá, hogy mindezt úgy értük el, hogy az innovációra és a globális terjeszkedésre koncentráltunk, és továbbra is nagy hangsúlyt helyeztünk a termékminőségre és -biztonságra. Mindemellett fontos megjegyezni, hogy a rövid távú növekedést hosszú távú kapacitásfejlesztéssel párosítottuk: 2015-ben a korábbi ütemben folytatódtak a beruházások a termelési és szervezeti területeken, és ez az elkövetkező időszakra is igaz lesz.

2015-ben a gyerekek továbbra is élénken érdeklődtek legfontosabb játéktémáik iránt, emellett az új termékcsaládok (pl. Star Wars) is felkeltették a figyelmüket. Remekül indított új fantasy sorozatuk is, ami a tényleges építkezést interaktív konzolos játékkal ötvözve teljesen új élményt kínál. Többi videojátékukhoz hasonlóan a LEGO Dimensions is a TT Games fejlesztésében készült, míg terjesztéséért a Warner Bros. Interactive Entertainment felelt.

„Büszkék vagyunk rá, hogy 2015-ben is világszerte rengeteg gyereknek szerzett örömet a  játékélmény. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél több utat találjunk a világ különböző tájain élő fiúk és lányok újszerű, izgalmas módokon történő megszólítására, hogy innovatív termékeink minden évben megkapó és releváns élményekben részesítsék a gyerekeket, és segítsenek a 21. században elengedhetetlen készségek fejlesztésében. A sikernek nem csak azért örülünk, mert pozitív hatással van a vállalat üzleti eredményeire, hanem azért is, mert tudjuk, hogy ismét gyerekek millióit ajándékozhattuk meg a játékos tanulás élményével. Olyan játékélményt biztosítottunk számukra, ami inspirálja és fejleszti őket. Ez a legfontosabb célunk. Ez az, amivel igazán pozitív hatást tudunk elérni” – véli a cégcsoport ügyvezető alelnöke és marketing vezérigazgatója, Julia Goldin.

Biztos abban, hogy 2016 végére még több gyerek részesülhet majd a játékélményben. Új termékek széles választékát vezetjük be, melyek számos különböző korú és érdeklődésű fiú és lány számára szerezhetnek örömet. Újdonságaink a fizikai és digitális játékot harmonikusan ötvözik, új és izgalmas kalandokat jelentenek kicsiknek és nagyoknak is.

2015-ben a csoport összes piaci régiója két számjegyű növekedést ért el, míg a hagyományos játékpiac a legtöbb országban mindössze egy számjegyű (négy-hat százalék) fejlődést tudott felmutatni.

A cégcsoport 2015-ben is jelentős befektetéseket hajtott végre azért, hogy minél több gyereket szólíthasson meg, illetve olyan programokat kezdeményezett, amelyek céljaikkal összhangban pozitív hatással vannak a világra és a társadalomra.

Fenntarthatóbb műanyagot fejlesztenek ki

2015 egyik legfontosabb bejelentése volt, amikor közöltük, hogy 1 milliárd DKK-t szánunk arra, hogy fenntarthatóbb műanyagot fejlesszünk ki, ami kiválthatja a LEGO kockák gyártásához jelenleg használt, olaj alapú anyagokat. Ezzel a júniusi bejelentéssel komoly lépést tettünk a fenntartható alapanyagokkal kapcsolatos, 2030-ra kitűzött célunk teljesítése felé. Mindezt jelentős erőfeszítések előzték meg – gondolok itt a hulladékok újrahasznosítására, az energiahatékonyság növelésére, a csomagolások méretének csökkentésére, és végül, de nem utolsó sorban pedig a tengeri szélfarmunk kiépítésére, amely megújuló energiát termel számunkra – sorolja John Goodwin.

A Sustainable Materials Centre központ a cégcsoport székhelyén, a dániai Billundban épül majd meg. A tervek szerint az építkezés 2017-ben kezdődik, a központ 2018-ban fog megnyitni. Ha elkészül, a központban kutatási létesítmények fognak helyet kapni – összesen körülbelül 4000 m2-en.

„Bonyolult feladat olyan új anyagokat találni és bevezetni, melyek sem a biztonság, sem a minőség, sem a tartósság terén nem maradnak el a jelenleg használt alapanyagoktól. Jelenleg is keményen dolgozunk a szervezet, valamint a partneri kapcsolatok kiépítésén – reméljük, hogy 2017-ben már konkrét eredményekkel is tudunk szolgálni” – magyarázza John Goodwin.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik