Média

A Facebook is besegített, hogy új mérföldkövet lépjen át a tévés reklámipar

tévé távkapcsoló
tévé távkapcsoló
Először haladta meg az Egyesült Királyságban az 5 milliárd angol fontot (forintban 1970 milliárd) a televíziós reklámköltés. Érdekes, hogy a növekedést többek között az online óriások, köztük a Facebook segítették. A Facebook először kezdett el hirdetni tévében.

Jóval nagyobbat növekedett a brit televíziós reklámpiac 2015-ben, mint a magyar, amely mindössze 3 százalékot nőtt. Az Egyesült Királyságban viszont a Nielsen és a Thinkbox kutatása alapján a tévés reklámpiaci bevételek éves 7,4 százalékos növekedéssel 5,27 milliárd angol fontot tettek ki 2015-ben. Ezzel 2015 már a hatodik egymás utáni év volt, amikor növekedni tudott a televíziós piac a briteknél – írja a warc.com.

Az adatok összhangban vannak a Brit Reklámszövetség és a Warc Expenditure Report kimutatásaival is, amelyek alapján 2015 negyedik negyedévében 10,8 százalékos növekedés volt tapasztalható. Az egész évre 7,8 százalékos növekedést jósoltak.

A teljes, tehát nem csak a televíziós reklámköltéssel kapcsolatban pedig arra számítottak, hogy 2015-ben először haladja meg a 20 milliárd angol fontos határt.

A Thinkbox mostani adatai alapján a tévés növekedést különösen nagy erővel hajtották az online vállalkozások, amelyek a második legnagyobb tévés költők. Ezek a cégek – köztük a Facebook – 14 százalékkal, több mint 500 millió angol fonttal növelték a költéseiket.

Érdekes, hogy az olyan online cégek mint a Facebook, a Google, a Netflix a marketingbüdzséjük több mint 60 százalékát fordították tévés hirdetésekre a kutatás alapján.

Lindsey Clay, a Thinkbox vezérigazgatója arra számít, hogy az online cégek tévés költésének növekedése 2016-ban is folytatódni fog.

A Facebook egyébként egyike volt annak a 877 hirdetőnek, amelyek először próbálkoztak a televízióval 2015-ben, vagy 5 évnél hosszabb idő után vásároltak újra reklámidőt. Egy másik ilyen nagy cég volt a Machine Zone (6,6 millió font) játékcég, valamint az online ügynökcég, az Agents Mutual Ltd, amely 5,9 millió fontot költött el. A Facebook 2025-ben 10,8 millió fontot költött el reklámpercekre.

Ezeket a hirdetőket valószínűleg az is hajtotta, hogy a tévés költések ára jelentősen csökkent az elmúlt időszakban: a kutatás szerint ma 30 százalékkal olcsóbb egy percnyi reklámidő a tévében, mint 10 évvel ezelőtt.

Egyébként az elmúlt évben a legtöbb hirdetést az FMCG-óriás, a Procter & Gamble hirdetéseit látták a britek a Broadcasters’ Audience Research Board adatai alapján: 30,5 milliárd megtekintésről van szó esetükben. A második legtöbbet látott reklámok a Sky kereskedelmi csatorna szpotjai voltak, 21,2 milliárd megtekintéssel, majd újabb két FMCG-cég reklámjai következtek, az Unilever és a Reckitt Benckiseré, amelyek 20,3 milliárd megtekintést értek el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik