A díjfizetési morál az M7-es pályán javult a leglátványosabban. A balatoni sztrádán a korábbi nyolc százalékos szintről négy százalékra esett vissza a nemfizetők aránya. Az M3-ason a korábbi 6-7 százalékról mostanra 3,6 százalékra mérséklődött a matricanélkül autózók aránya. Az M1-es pályán viszont alig javult a díjfizetési fegyelem, ott a korábbiakhoz hasonlóan az úthasználók hozzávetőleg hat százaléka próbál bérlet nélkül közlekedni.
Béni Gyöngyi elmondta, az M1-es és az M3-as autópályán két-két fixen telepített figyelőkamera ellenőrzi a forgalmat. Emellett az M1-es, az M3-as, és az M7-es sztrádán két-két kamerával felszerelt kocsi is figyeli az autósokat. Az M3-as és az M1-es autópályán 3-3 ellenőző csoport, az M7-esen pedig két csapat ellenőrzi a pályán haladókat. A balatoni autópályán azonban az év végéig tovább szigorodik az úthasználók ellenőrzése, a tervek szerint ugyanis ezen pályán is felszerel majd fix figyelőkamarákat a sztrádacég.