Bár nyolcvanmilliárd forintos állami támogatást kapott a köztévé, a Bors úgy tudja, hogy A Dal című produkciónak még arra sem futja, hogy az énekesek fellépését finanszírozza. A versenyen induló harminc előadónak állítólag saját zsebből kell fizetnie a látványelemek költségeit.
“Miután alaposan megterveztük a szerkesztőkkel és a technikusokkal a látványt, váratlanul egy csekk landolt a postaládánkban. Először nem értettük, aztán rájöttünk, hogy a műsort készítő produkciós iroda akarja velünk elszámoltatni a színpadi kellékek árát” – mondta el a lapnak az egyik nevét nem vállaló versenyző. Egy menedzser szerint pedig akár félmillióba is kerülhet egy produkció az énekeseknek.
“Három-négyszázezer forintot már akkor elköltesz, amikor még nem történt semmi. Ahhoz, hogy jó legyen a látvány, többmilliós technika kell. Tény, hogy ez benne van a szerződésben. Mindenki tökéletességre törekszik, rengeteg pénzt, munkát tesz bele, erre jön Pierrot és leszarozza. Na ez az, ami rettentően igazságtalan. Olyan dalt ne pocskondiázzon, amit a zsűri válogatott be a műsorba! Azt azonban szeretném hangsúlyozni, hogy a stáb minden tagja emberfeletti erővel segíti a versenyzőket, rájuk csak jót tudunk mondani” – állítja a névtelen menedzser. A bulvárlap megkereste az MTVA munkatársait, akik tagadták, hogy az énekeseknek bármilyen jellegű költséget ki kellene fizetniük.
“A ledfalakon megjelenő animációkat, valamint az egyéb alaplátványelemeket a produkciók, illetve a kreatív csapat közösen találja ki, ezek költsége az adás gyártóját terheli, nem a fellépőt” – nyilatkozták a köztévénél.