A Ferrari radikálisan új autóval állt elõ 2012-re, de az idei modell a teszteken nem volt elég versenyképes, a csapat nem tudta eléggé kiismerni az F2012-est.
Az utolsó barcelonai hétvégén a technikai fõnök, Pat Fry és Fernando Alonso is jelezte, hogy nehezen indul majd a szezon, messze lesz a dobogó, de a csapatfõnök, Stefano Domenicali egyelõre nem akar ilyen kategorikusan nyilatkozni.
“Ha valaki megkérdezné, hogy aláírnék-e egy melbourne-i harmadik helyet, azt mondanám, hogy nem írok én alá semmit. Lehet, hogy úgy alakul majd, mint 1982-ben a foci-vb-n, amikor Olaszországi gyengén kezdett, de végül akkor nyert, amikor az számított” – utalt hazája spanyolországi sikerére Domenicali, hangsúlyozva, hogy a csapatnál nincs is elkeseredve senki.
“Nincs ilyesmi, egyszerûen csak tudatában vagyunk, hol állunk. Realistán kommunikáltunk kifelé, mert én szeretem az átláthatóságot. Elégedetlenek vagyunk, mert nem hoztuk a kitűzött célokat, de csak a saját mércénkrõl van szó. Azt nem tudhatjuk biztosan, hol állunk a többiekhez képest, az is kiderülhet, hogy túlzó volt az elégedetlenségünk. Az elsõ négy futamon már világosabban látjuk a hierarchiát.”
Az olasz elmondta, hogy az vadonatúj megközelítésben épült autónál a kipufogóval tévedtek el leginkább, de a tengerentúli futamokat követõen javulás jöhet majd ezen a téren.
“A mérnökeinktõl egy extrém autót kértünk, mert anélkül nem lenne esélyünk a felzárkózásra. A kipufogó elsõ verziója jónak tûnt, de gondok is voltak vele, túlmelegítette a gumikat, egyenetlen volt a teljesítmény. Változtatnunk kellett, még ha nem is örültem ennek. Továbbra is dolgozunk az eredeti változaton is, úgy gondoljuk, javítana a teljesítményen, de azt nem tudjuk kipróbálni a májusi mugellói tesztig.”
Domenicali hangsúlyozta, hogy az elmúlt évek nem voltak épp kegyesek a Ferrarihoz, de ilyen az F1, hamarosan újra erõs lehet majd az olasz csapat.
“A sportban mindig ciklusok vannak. Az elmúlt 13 évben a McLaren csak egy konstruktõri és egy egyéni címet nyert. A Renault-nak volt két nagyszerû éve, de azóta semmi, a Brawnnak összejött egy szezon, a Mercedesnek viszont csak két dobogó jutott. Most a Red Bull ciklusa tart. A Ferrarinak lesz majd újabb nyerõ ciklusa, az alapok már megvannak hozzá.”
A Ferrarinál 2010-rõl 2011-re, majd tavaly tavasszal is történtek elbocsátások, átszervezések és egy jelentõs szurkolói réteg magát Domenicalit is szívesen látná már a csapaton kívül. A fõnök elismeri, hogy van nyomás, de egyelõre nem félti az állását.
“A nyomást mindig érzem, de elsõsorban a családom részérõl, akikkel nem tudok elég idõt tölteni. Van rajtam nyomás, de ennek így is kell lennie. Nem én tervezem az autót, az én dolgom az, hogy minden szervezeti és szervezési feltételt megadjak ehhez a dolgozóinknak. Ezzel együtt természetesen tudom, hogy felelõs vagyok. Nyomás van, de érzem a csapat és az elnök, Montezemolo támogatását.”