A 2012-es szezonra a Mercedes AMG egy egyedi aerodinamikai megoldással, a paddockban szuper-DRS-nek keresztelt újítással állt elő. A rendszer tökéletesen pontos működése nem ismert, de a lényege az, hogy a DRS aktiválásakor a légellenállást tovább csökkenti egy a 2010-ben használt F-csatornákhoz hasonló megoldás.
A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályosnak nyilvánította az eszközt az idénynyitón. A riválisok akkor és a következő hétvégén, Malajziában is kifogásolták ezt. A fő támadó a Lotus és a Red Bull, míg a Mercedes motorjait használó McLaren egyelőre igyekszik távol maradni a vitától.
“Áttételesen aktiválódik, de egyértelműen a pilóta működteti” – hozta fel a fő kifogást a Lotus technikai főnöke James Allison. “A Mercedes nem talált fel semmi újat, a lehetőség mindig is megvolt, de mindenki más úgy tudta, hogy ez szabálytalan. Ha ezt szabad, akkor mindenki beveti majd, de nem lesz megállás, nagyon-nagyon sok dolog jöhet még” – mondta a Motor Sportnak adott interjújában.
A Red Bull főnöke, Christian Horner reményét fejezte ki, hogy Charlie Whiting versenyigazgató a Kínai Nagydíjon végleg tisztázza a szuper-DRS kérdését. Hozzátette, hogy a Kínai Nagydíj előtt azonban semmiképp nem kezdenek dolgozni egy saját verzión.
Az ellenfelek támadásait ugyan nem vette túl jó néven a Mercedes csapatfőnök, Ross Brawn, aki Malajziában arról beszélt, hogy a szombaton, vasárnap meglebegtetett óvási szándékok elrontják a versenyhétvégék hangulatát, de a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug nemrég azt mondta, hogy a riválisok fúrása is az F1-hez tartozik, nem veszik túlságosan magukra.