A Publicis cégcsoporthoz tartozó Leo Burnett február elsejei hatállyal nevezi ki Rich Stoddartot nemzetközi vezérigazgatóvá – írja az Ad Age.
A febuártól a Leo Burnett globális vezérigazgatójaként dolgozó 52 éves szakember a Leo Burnett észak-amerikai leányvállalatának éléről lép elő globális vezetővé. A 62 éves Tom Bernardint váltja a Leo Burnett élén, aki 2004 óta töltötte be ezt a pozíciót. Illetve a múlt idő annyiban nem helyes, hogy 2017 júniusáig Bernardin még a helyén marad, ráadásul Stoddard, a leendő vezető egy darabig még az észak-amerikai leánycéggel is foglalkozni fog.
Stoddard kinevezéséhez nagyban hozzájárul, hogy az eddig általa vezetett amerikai Leo Burnett iroda a cégcsoport globális bevételeinek több mint egyharmadát biztosítja.
Bernardin arról beszélt, hogy a lépés a legoptimálisabb pillanatban történik, hiszen az iparág növekvő pályán van, és az ügynökségeknek folyamatosan igazodnia kell a változó piaci igényekhez, ezért szerencsés, ha 5-10 évente vérfrissítésre kerül sor a cég élén is.
Stoddart februártól 36 Leo Burnett iroda tevékenységét felügyeli majd szerte a világban. Hogy a szakember egy igazi régi motoros a szakmában, azt jól mutatja, hogy első reklámszakmai tapasztalatait 1985-ben szerezte a Leo Burnettnél. Egy ideig ezután a Fallon cégnél dolgozott, majd a Ford Motornál szerzett ügyféloldali tapasztalatokat mint a cég marketingigazgatója. Ezután kérték fel a Leo Burnett USA vezetésére.
A cég ügyfelei közé tartozik többek között a Procter & Gamble, a Samsung és a McDonald’s is.
A mostani bejelentésre azután kerül sor, hogy a tulajdonos Publicis cégcsoport reorganizációs terveket jelentett be december elején, ami a teljes holdingot érinti.
A Publicis hálózatába tartozik a Leo Burnett ügynökségen kívül az MSL, a Nurun, a Saatchi & Saatchi, valamint a BBH és Marcel, valamint a Prodigious.