Belföld

Szél: “Ismét kormányközeli cég járt jól az atompropagandával”

szél bernadett (szél bernadett)
szél bernadett (szél bernadett)
Az LMP újabb bizonyítékot talált, hogy a Fidesz gazdasági hátországhoz folyik a paksi bővítésre szánt pénz.

Az LMP kikérte az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-től a párizsi klímakonferencia idejére időzített kültéri kampány adatait. Az alig egy hónapos kampány csaknem százmillió forintba került, a megbízást a Szijjártó Péter barátjának számító Kuna Péter tulajdonában álló Trinity International Communications Kft. végezte.

Az LMP  az állami atompropaganda azonnali leállítását követeli. Szél Bernadett szerint félinformációk és csúsztatások sulykolásának

semmi tájékoztató funkciója sincs és a kormány barátainak és üzletfeleinek jóllakatása nem a magyar adófizetők dolga. (…)
Miután a kormány semmilyen beleszólást nem engedett a választóknak a bővítésről szóló döntésbe, az atomenergia népszerűsítése fölösleges pénzkidobás sőt káros az adófizetőknek, azonban láthatóan jó üzlet kormányközeli cégeknek.

Az LMP társelnöke emlékeztet rá, hogy korábban már kiderült, az MVM és a bővítési projektcég idén már a Széles Gábor tulajdonában álló médiabirodalomnak is százmilliós megrendelést adott, most pedig a tavalyi évben cégein keresztül 25 milliárd forintnyi állami megrendelést kapó Kuna Tibor kapott újabb százmilliót a bővítésre szánt pénzből.

Az LMP azt várja a kormánytól, hogy egy forintot se költsön a bizonytalan jövőjű, a szükséges engedélyekkel két év után sem rendelkező bővítésre, illetve fogadja el a párt korábbi javaslatát, tiltsa be a a monopol helyzetben lévő állami cégek fölösleges médiakampányait – írta az LMP társelnöke.

Kuna 1999-ben az Ifjúsági és Sportminisztériumnál kapott állást, ekkor ismerkedett meg az akkoriban éledező Fidelitas vezetőivel, így Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel, aki 2002-ben képviselőként beajánlotta barátját a kabinettitkári posztra. További részletekért kattintson ide.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik