Az egyik legjelentősebb változtatás az lesz a száguldó cirkuszban, hogy a futamok első két, vagy a leintés előtti utolsó öt körét leszámítva a biztonsági autós időszakot követően az versenyautók a rajtrácsra felsorakozva, állórajttal folytatják majd a versenyzést. Az említett időszakban marad a megszokott „repülőrajt”.
Az FIA nem hagyja annyiban az „orrmizériát” sem, 2015-től kezdve nem csak biztonságosabbak, hanem a szervezet reményei szerint szebbek is lesznek az orrkúpok. Emiatt módosították is az erre vonatkozó paramétereket.
Az autók fenék-kopólemezét fáról titánlapra cserélik. Ez azt eredményezi majd, hogy az autók az aszfaltot érintve szikrát vetnek majd. A látványos megoldást Nico Rosberg és Kimi Räikkönen is sikeresen tesztelte az Osztrák Nagydíjon.
Fotó: Europress Fotóügynökség
Míg idén még öt, addig 2015-től kezdve már csak négy erőforrást használhatnak el a versenyzők büntetés nélkül. Ennek kitétele az, hogy legfeljebb 20 futamos legyen a szezon, ha ennél több, akkor ez a szám ötre módosul.
Az idény eleji tesztelés is változik: a kísérleti időszakot majd ismét Európában tartják, az idei négy helyett pedig csak kétszer két nap lesz az autó tökéletesítésére. Ezek felén újoncoknak kell szerepelniük.
A parc fermé szabályok is módosulnak: jövőre hét, 2016-tól kezdve nyolc órán át nem nyúlhatnak majd a szerelők a versenygépekhez. Ráadásul már a harmadik szabadedzés kezdetétől tilos lesz az autók beállításainak módosítása.
Folyamatosan frissülő Forma-1 hírek a Vezess.hu oldalán – kattintson a legújabb F1 hírekért!