A hétvégi kongresszussal Orbán Viktor irányba állította a kormánypárt hajóját. Elkezdődött a kampány 2018-ra.
A Policy Agenda elemzésében a lehetséges kampánytémákat szedte össze.
„2016 lesz az az év, amikor el kell kezdenie a kormánypártoknak bemutatni, hogy miért érdemes rájuk szavazni. Ez még ugyan kommunikációs szempontból a kampány bevezető szakasza lesz, de sok mindent determinál 2018-ra.”
Az alábbi négy dologra kell nagyon figyelnünk:
Mit tehet az ellenzék? Teszi fel a kérdést a Policy Agenda. Két dolgot. A jóléti intézkedések hatásait megpróbálhatja bagatellizálni, és „elérni, hogy általa preferált ügyekről legyen szó (pl. korrupció), vagy úgy próbálja bemutatni azokat, hogy ő kényszerítette ki”.
„A jövő évnek az lesz a kérdése, hogy az ellenzéki pártok képesek lesznek-e elvinni a rezsicsökkentés és a béremelés ügyét a kormány elől, vagy a kormányzati kommunikáció mindent képes lesz letarolni. Miután hírek szerint jövőre is az év első felében elfogadásra kerül a költségvetés, ezért már látni fogjuk, hogy mi lesz a bérekkel, vagy látszik-e bármi a rezsifronton. A kampány tehát elkezdődött” – zárják.