A Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezete bevizsgáltatta a BKV formaruházatát a korábban felmerülő problémák miatt a KERMI-vel, a vizsgálat eredményét Facebook-oldalukon hozták nyilvánosságra.
A szakszervezet a vizsgálat eredményeiről levelet írt Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának. A levél szerint már június elején megkeresték a formaruhákkal kapcsolatos problémával Makai Klárát, a BKV humánpolitikai igazgatóját , de választ nem kaptak, ezért kérték a KERMI-vizsgálatot.
KERMI-vizsgálat: van, ami jó?
A KERMI szerint a vizsgált kockás ing, nadrág és dzseki anyaga nem egyezik meg a bevarrt címkén jelölt nyersanyag összetétellel: az ing alapanyagánál mintegy 20 százalékos az eltérés a komponensek arányaiban, a szabvány mindkét irányba 3 százalékot engedélyez
A nadrág címkéjén jelölt 30 százalék elasztán is hibás, a vizsgálat során kiderült, hogy a termék alapanyagában egyáltalán nem található ez az anyag.A dzseki a címke szerint 100 százalék poliamid, a vizsgálatban azonban kiderült, hogy valójában teljes egészében poliészter.
További hiba, hogy a kezelési útmutatóban jelzett 40 és 30 fokon történő kímélő mosás nem alkalmas a nagy igénybevételnek kitett termékeken az izzadság és az esetleges olajos foltok eltávolítására.
Ahogyan a vizsgálati dokumentumban is szerepel, a dolgozók négy évszakra kapták a ruházatot, ám az alacsony légáteresztő képességű, viszonylag magas területi sűrűségű nadrág alapanyag nem engedi a bőrt szellőzni és az ing viselése sem alkalmas a vezetőfülkében megszoruló, akár 40 fokos hőségben.
Felmerült, hogy a villamos meghajtású berendezések esetében az elektromos feltöltődés és kisülés veszélye is – mindez természetes anyagoknál nem fordul elő.
Azt írják, hogy „az említett formaruhákra vonatkozó hivatkozott ÉMI-TÜV szakértői véleménye alapján a BKV Zrt. belső vizsgálatot kezdeményezett, mely jelenleg is tart. Amennyiben a formaruhák nem felelnek meg a szerződésben előírtaknak, abban az esetben Társaságunk élni fog minden olyan szankcióval, melyre a megkötött szerződés lehetőséget ad.”