Az Axel Springer Digital Ventures már eddig is rendelkezett részesedéssel a New York-i székhelyű NowThis Media startupban, azonban a cég most növelte a tulajdonrészét.
A NowThis Media célcsoportját a 18-34 év közötti fiatalok képezik, akik különböző rövid videókat állítanak elő az éppen aktuális témákról mobilon és közösségi hálózatokon keresztül. A NowThis Media oldalon naponta mintegy 60 hírvideó jelenik meg, amit azután megosztanak a Facebookon, az Instagramon, a Snapchaten, a Twitteren, a Vine-on, a Kik-en, a WeChaten és a YouTube-on.
A mostani tőkebevonás során a cég 16 millió amerikai dollárt kapott az Axel Springer Digital Ventures vezette befektetői körtől.
Jens Müffelmann, az Axel Springer Digital Ventures ügyvezetője, aki 2016 januárjától egyúttal az Axel Springer USA elnöki pozícióját is betölti, a tranzakció kapcsán arról beszélt, hogy egy olyan ígéretes startupban növelik meg a részesedésüket, ami a mobil és a közösségi videófogyasztás izgalmas piacán tevékenykedik. “A vállalkozás mostanra igazán impozáns elérési számokat tud felmutatni, hiszen havonta 650 millió videómegtekintéssel rendelkezik a NowThis, és a cég már élő hirdetési szerződésekkel is rendelkezik” – mondta a CEO, aki arról is beszélt, hogy a BILD és a WELT márkák is profitálnak a NowThis Media-val kialakított együttműködésből, hiszen az Axel Springer ezen termékei Németországban már most is átvesznek videós tartalmakat a NowThis-től.
A startupot egyébként 2012-ben alapította a Huffington Post társalapítója, a Buzzfeed elnöke, Kenneth Lerer és Erics Hippeau, a Huffington Post volt ügyvezetője.
Az Axel Spring Digital Ventures 2014-ben kezdett el beszállni a NowThis Media-ba, amelynek legnagyobb tulajdonosa jelenleg is az Oak Investment Partners. A cégben ezenkívül részesedése van az NBC-nek, a Lerer Hippeau Ventures-nek, Bedrocket Media Ventures-nek és a SoftBank Capitalnak.