Tech

Az év játéka végre úgy néz ki, ahogy egy játéknak 2015-ben ki kell néznie

Leesett az állunk. Persze csak pc-n.

Pár dolog, amit valószínűleg senki sem vitat:

  • A Fallout 4 volt az év legjobban várt játéka
  • A Fallout 4 egy nagyon jó játék, kevesen csalódtak, nagyon sokan képtelenek abbahagyni
  • A Fallout 4-et nem a grafikája miatt szeretik, az ugyanis közepes, éppen csak egy fokkal jobb, mint az előző, hét éve megjelent epizódév
  • PC-n egy kicsit szebb, mint konzolokon, de még így sem dobott hátast tőle senki.

A kicsit jobb (és persze, megfelelő gép esetén sokkal gyorsabb képfrissítésű) grafikát (és az árat) leszámítva van még egy nagy előnye a PC-s változatnak: módosítható. Az amatőr és profi modderek évek óta komoly vonzerőként vannak jelen a piacon és szépítgetik a játékokat, különös tekintettel azokra a nagy költségvetésű címekre, amelyek előzeteseikben sokkal szebb grafikát ígértek, mint amit a játékosok végül kaptak. Ilyen volt például a Watch Dogs vagy a Witcher 3. Most pedig a Fallout 4-en a sor.

Az eddigi legkomolyabb munka Printerkopé, aki textúráról textúrára újrarajzolja az atomháború utáni Bostont, ahol a Fallout új része játszódik. Az eredmény bámulatos, főleg, hogy – mint az egyik tesztelő állítja – méretre ugyanakkorák, mint amelyeket eleve a fejlesztők pakoltak a szoftverbe, szóval még csak nem is lesz lassabb és nem is kell neki több memória. Egyelőre tizenöt új felület került be, de a fejlesztő ígéri, nap mint nap érkeznek újak. Az igazi kérdés tehát az: miért nem a kiadó Betesda gondoskodott arról, hogy a máris nagyon sikeres játékuk úgy nézzen ki, ahogy egy 2015-ös játéknak ki kellene?

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik