Gazdaság

Internet: szétszakít vagy összeköt?

cseh mézga család (Array)
cseh mézga család (Array)

Az eNET 2015 nyarán végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 85 százalékának családi életében központi szerepet tölt be a telekommunikáció, és több mint felük szerint minél többféle telekommunikációs eszközt használ egy család, annál tájékozottabb.

Nem meglepő: a válaszadók háromnegyede véli úgy, hogy az internet elősegíti a könnyebb boldogulást az életben! A kutatás szerint

  • a családdal folytatott digitális kommunikáció módjai közül a mobilon történő telefonálás a legjellemzőbb (86%).
  • a családon belüli internetes kommunikációs lehetőségek közül továbbra is az e-mail a legnépszerűbb (47%),
  • internetes telefonálást vagy üzenetküldést a válaszadók 44 százaléka használja rendszeresen
  • a vezetékes telefon némileg háttérbe szorult, de még így is ugyanolyan népszerűségnek örvend, mint a közösségi média, ha a családtagokkal való kommunikációról van szó.

Szintén gyakori a közös online vásárlás (58%), amely feltehetően a családi nagybevásárlás új formájává vált.

A családok 29 százaléka legalább alkalmanként többet költ a neten az eredetileg tervezettnél.

A vásárlás mellett a közös online zenehallgatás és online filmnézés, videózás, tévézés is igen gyakori a netezők körében (45, illetve 43%).

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik