Álhírek nehezítik a klímaváltozás elleni harcot

Nyílt levélben kérik a szakértők: a COP26 végső tárgyalási eredményeibe is írják bele, mi legyen az álhírekkel.
Kapcsolódó cikkek

Hiába tudjuk, hogy a tudósok 99,9 százaléka biztos abban, hogy klímaváltozás zajlik éppen, amit az ember okoz, az álhírek nem akarnak csappanni a témában. Éppen ezért a klímaközösség tagjai, márkák és hirdetők adtak ki most nyílt levelet arról, hogy itt az ideje, hogy komolyan vegyük a klímaváltozással kapcsolatos álhíreket, és fel is lépjünk ellenük.

A nyílt levél a COP26 döntéshozóihoz és a nagy tech vállalatokhoz szól. Az aláírók között van

Ezen kívül ott van még a WWF, a Friends of the Earth, a Központ a Digitális Gyűlölet Ellen (CCDH), illetve olyan márkák, mint a Ben & Jerry’s vagy a Virgin Media O2.

A cél az, hogy a klíma-álhíreknek pontos definíciója legyen, amely alapján belevehető a COP26 végső tárgyalásos eredményeibe az ezek elleni küzdelem.

Ezen kívül az olyan technológiai platformok, mint a Facebook, Instagram, Twitter vagy Tiktok, tartalomra, algoritmusokra és hirdetésekre kiterjedő szabályozásokat vezessenek be a klímaváltozást tagadók, és azzal kapcsolatban álhíreket terjesztőkkel szemben.

Az aláírók szerint a klímaváltozással kapcsolatos álhírek alá kellene venni nemcsak azokat, amelyek a felmelegedés tényét tagadják, hanem azokat is, amelyek hamisan ábrázolják a tudományos adatokat, hogy aláássák a tudományba, kutatóintézetekbe vagy szakértőkbe vetett bizalmat, illetve amelyek a klímaváltozás elleni erőfeszítéseket hamisan ábrázolják.

Korábban mi is írtunk arról, hogy például a Facebook mennyire melegágya a klímatagadó véleményeknek, de arról is beszámoltunk, hogy a Google megszünteti az ilyen tartalmak támogatását. Ez azonban még mindig csak az első lépés az álhírek megfékezése felé vezető úton.