Lassan új munka után nézhetnek a megélhetési influenszerek

Kevesebbet költenek a nagy márkák véleményvezérekre 2019-ben, a nemzetközi cégekből átlagosan kevesebb bevétele lesz idén a tartalomgyártóknak. Az ország három legnagyobb management ügynöksége egységesen azt tapasztalja, hogy a régi hirdetők helyét a kis- és középvállalkozások, valamint a nonprofit szervezetek veszik át, a megélhetési influenszerek pedig lassan lemorzsolódnak.
Kapcsolódó cikkek

Nagy változáson megy keresztül az influenszerek hirdetési piaca, tapasztalja az ország három legnagyobb influenszer management ügynöksége. Az elmúlt két évben az együttműködések legnagyobb százalékát a nemzetközi márkák tették ki, akik hatalmas összegeket költöttek a véleményvezérekkel való együttműködésekre. Ez a tendencia 2019-re látványosan csökkent, de a vloggerek és Insta sztárok még közel sem mennek csődbe.

A kieső összeget a kis- és középvállalkozások, nonprofit szervezetek hirdetései pótolják, akik közül sokan csak idén próbálták ki a pár éves trendet.

Ilyen feltételek mellett nyaralhatnak ingyen a magyar influenszerek
Végre nyilvános lett egy influenszer-ajánlat, mutatjuk a részleteket.

Tény, hogy az egy helyről érkező nagyobb költések száma lecsökkent, mert akinek van tapasztalata, az okosabban költi el a pénzét influenszerekre. A nagy hirdetők inkább márkanagyköveteket választanak, hosszú távú együttműködéseket kötnek. Ez a piacnak is jót tesz, hiszen azokat a véleményvezéreket „jutalmazzák” ezzel, akik az előző években lelkiismeretesen dolgoztak – mondta el Varga-Szilágyi Zsolt, az influenszer marketinggel foglalkozó Post for Rent operatív igazgatója.

Fotó: iStock

Miközben a legnagyobb hirdetők stratégiát váltottak, a piacon egészen új szektorok is megjelentek. Kis- és középvállalkozások, startupok és nonprofit szervezetek is elkezdték használni az influenszer marketinget. Az új szektorokkal új céljai is lettek az együttműködéseknek, például az edukáció. Jól látszik, hogy ők a második hullám, akik az elmúlt években hallottak erről a hirdetési formáról, de csak most merték kipróbálni – mondta el Farka Dániel, a Star Network influencer ügynökség szakmai vezetője.

A szakértők szerint a változás piaci konszolidációt hozhat magával, ami átláthatóbb árazást és minőségibb tartalmakat is eredményezhet a véleményvezérek részéről.

Most dőlhet el, hogy a magyar influenszerek észhez térnek vagy belefulladnak az unalomba
Az influenszer szó sok helyen szitokszó lett. De vajon jogosan?

Ezeket a folyamatokat nem csak láttuk előre, de vártuk is, hiszen mint minden új trendnek, ennek is le kell tisztulnia. Bízunk benne, hogy a megélhetési infulenszerek egy idő után lemorzsolódnak, és a kattintásvadászat helyére a minőségi tartalomgyártás kerül. – jegyezte meg Szabó Zsolt, a Special Effects Media vezérigazgatója.

A piaci konszolidációt az olyan szakmai fórumok is elősegítik, mint az Influencer Festival, ahol a hirdetőket és a véleményvezéreket is edukálják, többek között olyan szakmai szervezetek segítségével, mint az Önszabályozó Reklám Testület és a Gazdasági Versenyhivatal.