Népítélet: agusztus 20, játék, ami tűzi

Mi, magyarok azért mégiscsak azt szeretjük, ha elkápráztatnak minket, az idén alkalmasint 300 millióért.
Kapcsolódó cikkek

Azért ezt a ranglistát bekeretezve kitenném a falra – a Tények persze a héten is nyert, nem ez az érdekes, hanem, hogy a tűzijáték két műsornak is sikert hozott, az RTL Klub közvetítése egészen egy 2. helyet ért 1,35 millió nézővel, az m1-é pedig egészen a 15. helyre hozta fel a köztévét, amiről alapesetben csak álmodik. Az erőltetett és felesleges szimbolikával (múlt-jelen-jövő), lényegtelen és szükségtelen zenével, a minden évben kötelező “az idei tűzijáték még látványosabb lesz, mint tavaly” mondattal érkező, szó szerinti szemfényvesztés a tévében közvetítve olyan látványos, mint egy Forma 1-es futam a rádióban. Csak még az izgalom is hiányzik belőle. De tűzijátékra szükség van, tavaly, a nagy árvizek évében sem maradhatott el, pedig megindult a népi kezdeményezés, hogy inkább fordítsuk a pénzt a rászorulókra. Szép lett volna egy augusztus 20-i csendes éj az összefogás-szolidaritás-lemondás jegyében, de nem, a mindenkori állam minden évben átnyújtja csillogó-villogó nyalókáját a buksi fejű népének, ha esik, ha fúj (igen, emlékszünk, sajnos még akkor is).

A következő műsorok közt két sorozat (Castle, A mentalista) és két Bud Spencer-film következik – már szóltunk erről, minden magyar kedves nagy mackójáról a jól megszokott arcjátékkal és sehol máshol nem hallható pofoncsattanással. Az m1 egyébként elözönlötte a ranglistát, a szokásos, két  “régen népszerű volt, ezért lejátsszuk még egyszer” típusú műsor mellett a régi, Soós Imre-féle, felújított Lúdas Matyi is 700 ezres nézettséget produkált, és persze a Szerencseszombat – Luxor volt a negyedik nyerő. A nagy hollywoodi filmek amúgy sehol sem voltak (Pókember – 16., Egy becsületbeli ügy – 29.), amire még volt kereslet, az az idióta, bugyiletologatós poénokkal operáló vígjátékok.

Hát így megyünk bele az őszbe, amely Mídász-ujjával arannyá változtatja az induló valóság-show-kat.