Újabb milliárdok mennek a vadászati kiállítás meg az eucharisztikus kongresszus szervezésére

A járványhelyzet ellenére továbbra is szívesen oszt pénzt a kormány a számára kedves eseményekre. Milliárdok jutnak Áder János fenntarthatósági expójára is.
Kapcsolódó cikkek

A járványhelyzet, illetve az azzal párhuzamosan kialakult gazdasági nehézségek ellenére sem számít a közpénz, ha a kormánynak kedves rendezvényekről van szó. A 24.hu birtokába került szerződések tanúsága szerint

Négy keretmegállapodásról van szó, tehát egyelőre annyi tudható, hogy az állam az eucharisztikus kongresszus szervezésére biztosan elkölt nettó 3,5 milliárd forintot (a fennmaradó 1,5 milliárd opció), a vadászati kiállításra pedig elmegy újabb nettó 1,75 milliárd forint, ha pedig ez az összeg nem lenne elegendő, van még egy nettó 750 millió forintos mozgástér a vágyak kielégítésére. A kísérőrendezvényekre nettó 350 millió forint elköltését vállalta az Egy a Természettel Nonprofit Kft., 150 millió forint pedig igényeik szerint felhasználható. A Planet Budapest egészen biztosan elvisz nettó 2 milliárd 146 millió forintot, opcióként pedig rendelkezésre áll további nettó 919,9 millió forint.

Ez már a sokadik milliárd

A vadászati kiállítás eddig látható rendezvényszervezési és kommunikációs költségei a mostani megbízással nagyságrendileg 5,2 milliárd forintra ugrottak: tavaly áprilisban bő egymilliárdos, majd újabb egymilliárdos megbízást kaptak a plakátkampányok levezényléséről is ismert Balásy Gyula cégei a gigantikus rendezvény kommunikációs munkáira. Az őszi rendezvény legalább 67 milliárd forintot emészt fel, de lesz például 16 méter magas és 20 méter széles „bőgő gímszarvasbika fejszobra” alkotás, amely tíz tonna szarvasagancsból készül.

A mostani három megbízás – bár látszólag az állami Antenna Hungária Zrt.-nél landolt – valójában alvállalkozói szinten ott találjuk a NER-hez jól bekötött cégeket. Ahogyan a kommunikációs munkákat a Rogán Antal tárcája alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal Balásy Gyula cégeire bízta, úgy a rendezvényszervezés hatalmas, 30 milliárdos keretmegbízását a Magyar Turisztikai Ügynökség az Antenna Hungária Zrt. kezébe adta. Az állami, korábban inkább csak a műsorszórásról ismert cég azonban nem akárkiket választott alvállalkozóknak:

Így került képbe Balásy Gyula és a Valton például a nehéz helyzetbe került zenészek megsegítésére kitalált raktárkoncerteknél is.

Kapcsolódó
Titkolják, hogy mekkorát kaszáltak eddig a raktárkoncerteken a NER kedvenc vállalkozói
A koncertek nemcsak a nehéz helyzetbe került művészeket segítik, hanem a legfelsőbb körökbe bekötött alvállalkozókat is. Bár közpénzről van szó, a köznek csak a finanszírozásig van köze hozzá.