MÁV: Nem lesz menetrendváltozás a HÉV-eknél

Minden ellenkező információ ellenére sem.

Közleményt adott ki Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója, amelyben – némiképp ellentmondva a mai napon megjelent interjújában mondottaknak is – leszögezi, hogy nem lesz menetrendváltozás a HÉV-eknél és jövőre is ugyanolyan sűrűséggel fognak közlekedni.

Íme a közleménye teljes terjedelmében:

A vasúttársaság sajnálatosnak tartja, hogy a HÉV-ekkel kapcsolatban politikai vita alakult ki, ez aggodalmat kelthetett egyes utasainkban, pedig azt valójában semmilyen döntés vagy szakmai szándék nem indokolja.

 

A MÁV-csoport hivatalos álláspontja ugyanis a következő. Nem lesz menetrendváltozás. A HÉV-ek jövőre is ugyanolyan menetrend szerint – ugyanolyan gyakran és ugyanolyan kapacitással – fognak közlekedni, mint 2024-ben.

 

Járműhiány nem a menetrendhez szükséges állomány, hanem a készenlétben tartott, műszaki tartalék tekintetében állhat elő, hiszen jövőre 4 motorvonat is eléri azt az életkort, amelyet követően azokat már ki kell vonnunk a forgalomból. A helyzet azonban kezelhető és kezelni is fogjuk.

 

A többi jármű karbantartásának felgyorsításával és hatékonyabbá tételével megoldható, hogy a rendelkezésre álló járművek minél előbb visszakerülhessenek a vágányokra, így a menetrendhez szükséges járműállomány 2025-ben is folyamatosan, még egy-egy szerelvény váratlan meghibásodása esetén is biztosítható legyen.

 

Ennek érdekében csak olyan intézkedésekre kerülhet sor, amelyeket az utasok nem éreznek meg, azaz a menetrendi kínálat nem szűkülhet és nem is fog szűkülni.

A MÁV-vezér a már említett interjújában még arról beszélt, hogy olyan megoldást keresnek a HÉV-nél a járműhiány kezeléséhez, ami „a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti, és csak „a sajtóban megjelent mértékű módosításokat cáfolta”.

A nagy vihart kiváltó járatritkítási terv egyébként a MÁV-HÉV Zrt-től származott, amiről tájékoztatást küldtek a Fővárosnak. Lázár János közlekedési miniszter szokatlan stílusban tagadta a járatritkítást és kirúgta a MÁV-HÉV vezetőjét. A Magyar Közlekedési Klub vezetője szerint előre lehetett volna látni, hogy hatalmas probléma lesz a HÉV-eknél, hiszen most egy éven belül 20-22, rendkívül idős szerelvénynek jár le a műszaki vizsgája és egy év alatt csak 5-6 szerelvény javítására van kapacitása a társaságnak.